Avion prăbuşit în Franţa: S-a izbit de munţi şi a luat după el 149 de vieţi

26 martie 2015 21:10   Internațional
Ultima actualizare:

24 martie, ora 9.30. Copilotul Andreas Lubitz, de 28 de ani, pregăteşte avionul Germanwings pentru decolarea de pe aeroportul din Barcelona împreună cu Patrick Sonderheimer, comandantul aeronavei. După ce căpitanul s-a adresat călătorilor îmbarcaţi în zborul 4U 9525, tânărul copilot începe o discuţie lejeră şi foarte veselă.

Nimeni nu-şi imagina că îşi va găsi sfârşitul în Alpi. Iată ce s-a înregistrat pe cutia neagră recuperată de salvatori: Ora 10.00. Comandantul Patrick S. al avionului Airbus A320 Germanwings cere permisiunea turnului de control să decoleze de pe aeroportul din Barcelona.

Ora 10.01. Condiţii meteo sunt favorabile. Zborul 4U 9525 se desprinde de la sol, cu destinaţia Düsseldorf. Ora 10.21. Cei doi piloţi urmăresc zborul şi sunt foarte destinşi, purtând o discuţie lejeră. Comandantul de bord îi explică tânărului Andreas Lubitz procedurile de aterizare la Düsseldorf. El îi răspunde scurt. Ora 10.42. Avionul zboară la altitudinea de croazieră de 11.500 m cu 856 km/h. Comandantul îi cere copilotului să preia comanda. Se ridică de pe scaun şi iese din cabină. Lubitz iniţiază procedura de blocare voluntară a uşii de acces. Pilotul nu mai poate intra. Ora 10.45. Cu doar 630 de ore de zbor la activ, Lubitz nu e cel mai în măsură să controleze aeronava. Decuplează avionul de pe pilot automat şi accelerează la 882 km/h.

Avionul începe să piardă altitudine. Presiunea din interior se modifică, iar comandantul Patrick S. bănuieşte că se întâmplă ceva cu aeronava şi se întoarce în carlingă. Vrea să intre în cabină, dar uşa de acces este blocată. Introduce codul de acces, însă nu reuşeşte s-o deschidă.

Îl întreabă insistent pe Lubitz dacă se simte bine. Nu primeşte nici un răspuns, apoi începe să bată disperat cu pumnii în uşa de acces. Nimic.

Avionul a ajuns deja la o altitudine sub 6.000 m. Ora 10.46. Comandantul începe să ţipe şi continuă să bată cu amândouă mâinile în uşă. În tot acest timp, cei 144 de pasageri nu bănuiesc ce se întâmplă în faţă. Urmează clipe de groază. Patrick S. nu aude decât respiraţia precipitată a lui Andreas Lubitz, care conduce avionul direct spre valea morţii, la 1.700 m înălţime. Pasagerii văd prin hublouri că se apropie de pământ. Se instituie panica. Ţipetele cuprind avionul, apoi... Tăcere! Primul salvator ajuns la faţa locului relatează: „Acolo, sus, totul era bucăţele: avionul, cadavrele. Era oribil. Nu am putut repera decât vreo 15 rămăşiţe pe care le putem califica drept - cadavre. Am început să plâng când am găsit un penar de copil, deschis, din care se vede un creion roz, rupt în două. M-am gândit la copiii mei”, a declarat Bernard Develey, primul salvator care a ajuns în “valea morţii”.

Cine a fost Andreas Lubitz?

Originar din Montabaur (Germania), Andreas Lubitz, în vârstă de 28 de ani, începuse pregătirile pentru obţinerea licenţei de pilot comercial în 2008, timp în care a fost însoţitor de bord. Tânărul a întrerupt cursurile o perioadă, din cauza despresiei, potrivit Bild. Le-a reluat şi a devenit copilot în anul 2013. Acesta trecuse toate examenele practice şi medicale, a relatat preşedintele companiei Lufthansa. 

Mai multe