Branduri celebre care fac istorie și de ce moda fascinează indiferent de generație
Hainele pot să reprezinte democrație, eliberare de constrângeri, pot fi simbol al feminismului și al egalității de șanse și pot provoca chiar discuții politice, spun specialiștii. Adevărul este că fiecărui curent social îi corespunde un curent în modă. Sufragetele de la începutul secolului XX au luptat pentru drepturile femeilor, dar și pentru dreptul de a purta pantaloni și a lăsa la o parte rigidele corsete. Prin modă îți poți exprima personalitatea și autenticitatea, inclusiv valorile. Deși tendințele vin și pleacă, brandurile celebre vor rămâne mereu în atenția oamenilor. Astăzi discutăm despre câteva case de modă care au scris istorie și fără de care industria de fashion nu ar arăta la fel.
Coco Chanel
Istoria casei de modă Chanel este strâns legată de fondatoarea ei, Gabrielle Bonheur, numită și Coco. Aceasta a introdus în modă mica rochie neagră, creând haine lejere, fluide, pe care femeile să le poată îmbrăca indiferent de contextul în care se află sau locul unde trebuie să meargă. A fi practic nu era un element feminin încă, în moda de la început de secol XX, prin urmare Coco Chanel a revoluționat industria cu ideile ei. Spre exemplu, negrul a devenit un adevărat statement, fiind un simbol al casei de modă Chanel.
În 1910, ea a pus bazele unei mici croitorii, unde vindea pălării pentru doamne. Afacerea a devenit în scurt timp un succes răsunător. În 1920, a reușit să deschidă și o fabrică de textile, iar cunoscutele și iubitele parfumuri Chanel au prins viață. Chiar dacă în perioada celui de-Al Doilea Război Mondial, aceasta s-a autoexilat în Elveția din cauza unei legături cu un ofițer nazist, Gabrielle Bonheur a revenit în Franța și pe scena modei la sfârșitul anilor ‘50. După moartea ei, designerii Gaston Berthelot și Ramon Esparza au preluat conducerea companiei. Din 1983, un vechi prieten al lui Coco, renumitul Karl Lagerfeld, a redat imperiului vechea strălucire, adăugând stilului clasic impus de franțuzoaică elemente eclectice, avangardiste, atât de iubite în anii ‘80. În prezent, firma Coco Chanel are peste o sută de magazine în toată lumea și este deținută de familia Wertheimer.
Adidas
Cine nu a auzit de brandul Adidas? Crezi sau nu, dar compania a fost înființată de Adolf Dassler, care locuia în 1924 în casa mamei sale. Alături de fratele său Rudolf, cei doi au dezvoltat pantofi de alergare pentru curse de atletism. Astăzi, când te gândești la adidasi barbati, știi că primești calitate. Nici femeile nu sunt lăsate mai prejos, ci din contră. Adidas este unul dintre marii promotori ai sportului în lume, având colaborări renumite cu sportivi, precum Lionel Messi, David Beckham sau Andy Murray, dar și vedete ca Beyonce și Alexander Wang.
Gucci
Casa Gucci a fost înființată de către Guccio Gucci în Florența, la începutul secolului XX. Influența acestuia este indiscutabilă, fiind o adevărată forță în industria modei decenii la rând. Sub conducerea lui Aldo Gucci, compania a devenit renumită, dar în urma unor dispute de familie, în 1980 întreaga familie Gucci a fost înlăturată de la conducerea firmei. Cu toate astea, numai în 2019 compania numără 487 de magazine în toată lumea și a generat peste nouă miliarde de dolari.
Moda poate să fie controversată, dar aduce comunitățile alături și este una dintre marile influențe culturale ale ultimului secol. Branduri se nasc tot timpul, depinde doar de fiecare generație cum alege să le păstreze.