Cum arăta Meghan Markle la 12 ani. Revoltată de statutul femeii, visa să schimbe lumea
Militantă pentru drepturile femeilor înainte de a fi soția prințului Harry, Meghan Markle a repurtat prima victorie împotriva stereotipurilor de gen la o vârstă foarte fragedă. Iat-o, la 12 ani, într-o înregistrare în care povestește cum i-a convins pe reprezentanții unei companii foarte puternice să modifice o reclamă la un detergent de vase.
Mulți s-au arătat surprinși de felul în care a arătat mireasa Meghan Markle. A ales un machiaj foarte discret, care nu i-a acoperit pistruii, și-a strâns părul într-un coc lejer, din care câteva șuvițe rebele s-au eliberat, în cel mai fermecător fel cu putință, până la sfârșitul ceremoniei religioase, și a purtat o rochie de o simplitate răvășitoare, fără niciun fel de zorzoane.
Cei care o cunosc însă bine pe fosta actriță de 36 de ani nu au avut niciun motiv de mirare. Militantă pentru drepturile femeilor și pentru egalitatea de gen, Meghan a devenit, în 2014, ambasadoare a Organizației pentru Femei a Națiunilor Unite și a campaniei de egalitate de gen HeforShe. În 2016 a fost numită Global Ambassador pentru World Vison Canada și este implicată activ în organizația One Young World și în Campania internațională Clean Water.
Lupta pentru drepturile femeilor a început devreme pentru soția prințului Harry. La 12 ani, Meghan povestea într-un documentar cum a reușit să-i convingă pe reprezentanții unei companii foarte puternice să modifice o reclamă la un detergent de vase. Puștoaica de atunci analizase reclama împreună cu colegii ei de clasă în cadrul unui proiect școlar. „Femeile de pe tot cuprinsul Americii se luptă cu petele de grăsime de pe oale și tigăi”, a fost mesajul care le-a deranjat pe Meghan și pe colegele ei.
”Când am urmărit reclama, băieții din clasă au spus: da, locul femeilor este în bucătărie. Mi s-a părut atunci că ei vor crește cu senzația că femeile le sunt inferioare, că băieții sunt mai buni decât fetele.” Meghan le-a scris celor de la Procter & Gamble, compania producătoare, și i-a întrebat dacă nu ar putea să modifice reclama, astfel încât nu se mai refere doar la femei, ci la toți oamenii.
Meghan Markle a obținut modificarea reclamei ofensatoare pentru femei
La trei luni după ce Meghan i-a scris pereședintelui companiei, reclama a fost modificată, cu mesajul “Oamenii de pe tot cuprinsul Americii se luptă cu petele de grăsime de pe oale și tigăi”.
”Dacă vezi ceva care nu-ți place sau care te deranjează la televizor sau oriunde în altă parte, scrie scrisori și trimite-le persoanelor potrivite. În felul acesta vei obține o schimbare nu doar pentru tine, dar și pentru ceilalți”, a transmis, cu multă convingere, Meghan de 12 ani în documentarul cu pricina. Mesajul este la fel de actual și astăzi și, probabil, va fi una din devizele ducesei de acum.