Efectul neașteptat al unei reguli care pe mulți i-ar enerva. Au devenit celebri și acum stau cu orele peste program
Au riscat enorm și au luat în calcul inclusiv falimentul, dar au mers mai departe. Proprietarii unui restaurant francez numit Petits Plats de Mamama au decis ca în localul lor să fie interzise cu desăvârșire telefoanele pe masă cu scopul ca cei care le pășesc pragul să vorbească între ei și să lege prietenii. Cum toată lumea în ziua de azi este dependentă de rețelele sociale, mailuri și selfie-uri, se așteptau ca restaurantul să fie ocolit.
Cel mai prietenos restaurant
Când un bistro francez numit Petits Plats de Mamama a interzis smartphone-urile la masă, proprietarii săi s-au întrebat destul de îngrijorați cum vor răspunde clienții, scrie actu.fr.
Douăsprezece luni mai târziu, Sandra și Olivier Holtzmann, care conduc restaurantul din satul alsacian Rothau, privesc cu bucurie rezultatul deciziei lor.
Nu numai că au toate mesele sunt ocupate, dar servesc mai multe deserturi ca niciodată, în timp ce clienții zăbovesc peste program pentru a-și termina conversațiile pe care nu le-au mai avut de multă vreme.
„A ieșit genial”, a spus Olivier Holtzmann, care susține că lipsa telefonului de pe masă i-a făcut pe oameni să se cunoască între ei și să își vorbească.
„Este grozav pentru că numai din acest motiv au un subiect de discutat”, a mai spus patronul.
„Am vrut să ne punem bunicile noastre în centrul atenției”
Restaurantul a fost la început o pizzerie, în 1998 când cuplul francez l-au deschis. Cu timpul au decis să îi schimbe conceptul.
„Am vrut să punem Alsacia și bunicile noastre în centrul atenției. Astăzi oferim preparate tradiționale”, spune Sandra.
În timp ce Oliver devine un magician în bucătărie, Sandra are grijă de meseni.
„Noi oferim o atmosferă familiară și primitoare. Interzicerea telefoanelor nu era o alegere simplă, dar suntem într-un loc plin de istorie unde atâtea mâini lucrează pentru a crea rețetele extraordinare. Vroiam să punem în valoare patrimoniul regiunii și ceeea ce ne-au lăsat moștenire bunicile noastre”, explică Sandar decizia de a interzice telefoanele la masă.
Regula lor i-a făcit pe clienți să fie mai atenți la mâncare, să aprecieze mai mult mâncare oferită. Cel mai importnat este că cei doi soți au reușit să îi determine pe oameni să uite de telefoane. Clienții din restaurant se cunosc între ei și încep discuții care se termină mult după programul de închidere al localului.