Liderul drumurilor din Europa se chinuie de 45 de ani să termine o autostradă. „Durează și durează și durează”
Privind această imagine s-ar putea să credeți că indică unul din drumurile care se construiesc în România cu viteza melcului. Dar nu! De data aceasta imaginea este dintr-o țară care, de ani de zile este lider în Europa în ce privește infrastructura rutieră. În privința unei autortrăzi lucrurile stau ca în România. De 45 de ani se chinuie să o finalizeze.
Autostrada A26 din Germania: un proiect „fără sfârșit”
Germania, recunoscută pentru infrastructura sa rutieră de top, se confruntă cu o situație ce pare de necrezut.
De 45 de ani, autoritățile încearcă să finalizeze autostrada A26, menită să conecteze Stade, situat pe Elba de Jos, cu Hamburg.
Deși proiectul a fost inițiat în 1979 pentru a reduce ambuteiajele și a îmbunătăți traficul în regiune, ultimele 8,7 kilometri rămân încă nefinalizați. O situație care trenează de ani „și durează, și durează, și durează” scrie Bild.
Această întârziere contrastează puternic cu reputația Germaniei de eficiență și promptitudine în domeniul construcțiilor.
Costuri au ajuns la sume astronomice
Până acum, cei 33,3 kilometri de autostradă construiți au înghițit nu mai puțin de 786 de milioane de euro, cu mult peste estimările inițiale de 687 de milioane.
Costurile au crescut constant, astfel că fiecare kilometru de drum în Hamburg riscă să coste peste 90 de milioane de euro.
Pe lângă investițiile financiare, locuitorii din zonă continuă să sufere din cauza traficului intens în orașele și satele neeliberate de ambuteiaje.
Cauza întârzierilor
Compania responsabilă cu finalizarea autostrăzii, dă vina pe solul mlăștinos de pe traseul autostrăzii în Hamburg.
DEGES a recunoscut că acest factor a fost subestimat, necesitând lucrări complexe de stabilizare a fundației.
În plus, aprobările birocratice și negocierile cu grupurile ecologiste au amânat startul efectiv al lucrărilor până în 2020, deși planurile au fost discutate intens încă din anii ’70.
Termenul cel mai recent de finalizare a ultimilor 8,7 kilometri, stabilit inițial pentru 2026, a fost amânat până în 2028.
Dacă acest termen va fi respectat, fiecare kilometru de autostradă construit în Hamburg va fi durat, în medie, un an, un ritm ce amintește de proiecte similare din România, adesea criticate pentru întârzieri și ineficiență.