Momente de panică în timpul unui zbor din SUA către Europa. 18 pasageri au ajuns la spital, iar ancheta indică erori de pilotaj
Un zbor Delta Air Lines către Europa a trecut prin turbulențe violente deasupra statului Wyoming, iar pasagerii care nu purtau centurile de siguranță au fost aruncați în tavan și apoi pe podea.
Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB) a transmis marți, 9 septembrie, că incidentul a durat 2,5 minute pe 30 iulie, surprinzând piloții, chiar dacă aceștia încercaseră să evite furtuna prin schimbarea rutei, potrivit unui raport citat de New York Post.
Turbulențe severe pe un zbor Delta Air Lines
Indicatorul centurii de siguranță era oprit, astfel că pasagerii, însoțitorii de bord și cărucioarele cu băuturi s-au răsturnat în avion. Zborul, care plecase din Salt Lake City cu destinația Amsterdam, a aterizat în final la Minneapolis, unde 24 de persoane au fost evaluate de paramedici, iar 18 au fost duse la spital.
Doi membri ai echipajului au avut leziuni grave, iar cinci au suferit răni minore. Raportul preliminar arată că pasagerii au resimțit o forță de până la 1,75 ori greutatea lor corporală. Consultantul în siguranța aviației Jeff Guzzetti a explicat: „Este o forță foarte mare. Este ca și cum un om musculos te-ar apuca de umeri și ar încerca să te ridice cu toată forța. Dacă stai în picioare și te confrunți cu astfel de forțe, vei fi aruncat în sus, spre tavan, și apoi înapoi pe podea, cu o forță foarte mare”.
Guzzetti a mai spus că turbulențele care au durat atât de mult ar fi părut „o eternitate” pentru pasageri. Oficialii NTSB au precizat că aripa avionului s-a înclinat până la 40 de grade, ceea ce a speriat suplimentar oamenii din avion.
„S-au lovit de tavan, apoi au căzut pe podea. Și cărucioarele s-au lovit de tavan și au căzut pe podea, iar oamenii au fost răniți. S-a întâmplat de mai multe ori, așa că a fost foarte înfricoșător”, a declarat Leann Clement-Nash.
Decizia piloților, analizată de NTSB
Raportul menționează că pilotul a oprit semnalul centurii de siguranță, iar echipajul a început să servească băuturi chiar înainte de turbulențe. Probabil că piloții credeau că zborul este sigur după ce au cerut controlorilor să îi ghideze în jurul furtunilor.
NTSB a folosit un raport radar al Serviciului Național de Meteorologie, care arăta că avionul a intrat într-o zonă marcată cu roșu, indicând furtuna cea mai puternică. Guzzetti a spus că autoritatea va verifica dacă echipajul a luat toate măsurile pentru a evita pericolul și dacă decizia de a opri semnalul de centură a fost corectă.
Deși astfel de leziuni grave sunt rare, specialiștii avertizează că schimbările climatice ar putea face turbulențele mai frecvente. În acest an, au avut loc mai multe incidente similare, ceea ce ridică îngrijorări privind siguranța zborurilor după accidente majore. În ianuarie, 67 de persoane au murit într-o coliziune aeriană deasupra Washington, D.C., iar în martie, un avion s-a răsturnat după prăbușirea sa în Toronto.