Monstrul ăsta de 15 tone se conduce singur

16 mai 2015 20:55   Internațional
Ultima actualizare:

Ce bine că autostrăzile nu au semafoare, intersecţii şi treceri de pietoni. Tirul inteligent care se conduce singur, lansat de curând de o companie nemţească, nu va întâmpina multe obstacole.

Compania germană Daimler AG, cu sediul la Portland, Oregon, a lansat, recent, la salonul auto din Las Vegas (SUA) tirul viitorului. „Freightliner Inspiration” nu are nevoie de şofer, astfel încât pasagerii pot să călătorească în cel mai confortabil mod în interiorul său. Monstrul de 15 tone este primul camion din lume care se conduce singur. În timp ce „zboară” la viteza de 120 kilometri pe oră, persoanele din cabină pot să privească filme sau să navigheze pe Internet, sorbindu-şi cafeaua. Ineditul proiect prezintă multe avantaje. Graţie unui computer de bord, numărul accidentelor este relativ scăzut, iar consumul de combustibil este redus, protejând mediul înconjurător. Cu toate acestea, autovehiculul nu va fi „singur-singurel” pe şosele.

În cabină va exista o persoană care va introduce datele pe computerul de bord şi va prelua controlul doar când se strică vremea sau când drumurile nu sunt semnalizate corespunzător. Tirul inteligent este „grijuliu” cu şoferul, care ar obosi conducând mii de kilometri.

În momentul în care „îl fură” somnul, senzorii de bord acţionează iar monstrul se opreşte. Tirul este un prototip care se află încă în faza de testare şi nu e pregătit 100% să iasă pe şosea. Cei care l-au putut admira la începutul lunii au salutat ideea producătorului american. Tirul va avea 18 roţi şi a primit deja permisiunea de a fi testat în viitorul apropiat şi pe autostrăzile din statul american Nevada.

Camionul va folosi calculator de bord:

  • să se conducă singură în limita vitezei legale;
  • să rămână pe banda sa;
  • să păstreze o distanţă regulamentară faţă de alte vehicule;
  • să frâneze şi să accelereze, în funcţie de condiţiile de trafic.

Maşina viitorului este deja pe străzi

 „LUTZ Pathfinder” este o maşină electrică de două locuri, cu o autonomie suficientă pentru 65 km. Aceasta poate prinde o viteză maximă de 25 km/h. 

Automobilul controlat prin ceas

Budii este un vehicul electric autonom, care oferă şoferului posibilitatea de a prelua controlul volanului în anumite situaţii prin intermediul unui ceas inteligent.

«Broscuţa» asta funcţionează din butoane

Maşina fără volan şi fără pedale rulează deja de 6 ani. Creată de Google, vehiculul este 100% electric şi funcţionează doar din două butoane, de start şi de stop.

Mai multe