Surpriză: avionul de Düsseldorf a ajuns la Edinburgh

26 martie 2019 19:44   Internațional
Ultima actualizare:

Gafă de proporţii! Cursa aeriană Londra-Düsseldorf, aparţinând British Airways, le-a oferit o păţanie de neuitat celor peste 90 de oameni aflaţi la bord. Lumea a încremenit când pilotul le-a spus ”bine aţi sosit la Edinburgh” în loc de Düsseldorf. Şocul a fost şi mai mare când comandantul a descoperit că... a greşit traseul cu 805 km.

Aşa ceva se întâmplă o dată la un milion de zboruri, au declarat pentru ”The Guardian” experţii britanici în aviaţie! Echipajul de bord şi majoritatea pasagerilor zborului BA3271 erau de origine germană. Aeronava Bae 146 cu o capacitate de 100 de locuri a decolat luni de pe aeroportul Heathrow la ora 7.30 şi trebuia să ajungă în jurul orei 9.00 pe aeroportul din Düsseldorf, Germania. Zborul se afla sub comanda companiei germane WDL Aviation şi funcţiona în conformitate cu un aranjament cu British Airways, care asigurara echipajul de zbor. Conform companiei britanice, pilotul respecta ordinele venite din Germania şi documentele de zbor aflate în cabina piloţilor. Nu este de mirare că în momentul decolării de pe Heathrow, pilotul a transmis centrului de control care îl întreba dacă e sigur că la Edinburgh trebuie să ajungă: ”Afirmativ, la Edinburgh, aşa arată documentele de la bordul avionului”.

Însă nimeni nu i-a anunţat şi pe pasageri. ”Am crezut că pilotul face o glumă când a zis ”Bine aţi venit la Edinburgh”! Aşa că le-am întrebat pe stewardese ce s-a întâmplat”, a povestit Sophie Cooke, de 24 de ani, de profesie consultant de management care face săptămânal naveta Londra-Düsseldorf. În momentul acela a ieşit pilotul şi a întrebat cine trebuia să ajungă la Düsseldorf. S-a albit la faţă când toată lumea a ridicat mâinile în aer.

Timp de două ore şi 30 de minute avionul a rămas blocat la sol, timp în care pasagerii au rămas fără mâncare şi apă. Aeronava a fost alimentată rapid cu combustibil şi cu o întârziere de cinci ore ajungea la destinaţie. Son Tran, un alt pasager, a punctat că ”zborul cu avionul nu ar trebui să fie o loterie”. Conform normelor aviatice europene, articolul 261, pasagerii vor fi despăgubiţi cu minimum 250 de euro pentru că întârzierea a fost de 5 ore şi 20 de minute. British Airways a demarat o anchetă internă.

Mai multe