Unde este cel mai periculos pod din Grecia pe care mii de turiști români își riscă viața. Ce se va întâmpla cu el
Zeci de mii de turiști din întreaga lume, inclusiv români, își petrec vacanțele în regiunea Peloponez, o parte a Greciei plină de farmec și istorie unde experiențele sunt memorabile. Cei mai mulți, însă, ca să ajungă în locul dorit traversează un pod catalogat ca cel mai periculos din Grecia. Autoritățile au luat o decizie.
Unde se află cel mai periculos pod din Grecia
Autoritățile elene au hotărât să construiască un alt pod care să fie folosit în locul celui de la Evrotas, Skala Lakonia, care este considerat ca fiind cel mai periculos din toată Grecia.
Lângă podul metalic existent, cel pe care se circulă acum și care prezintă un mare risc, se va ridica unul nou, solid care să nu pună în primejdie șoferii.
Lucrările au început în 2023 dar au fost oprite de cateva ori din cauza debitului apei care curge în albia râului.
Acum, lucrările la construcția noului pod Eurota din Skala Laconia au fost reluate și se desfășoară în viteză.
Fundația noului pod, care se construiește pentru a prelua traficul de pe cel metalic existent, care este considerat cel mai periculos din Grecia, a început în mai 2023, iar astăzi au fost finalizate cei două piloni ai acestuia.
Cât de rapizi sunt grecii
Noul pod va avea 90 de metri lungime și va fi amplasat pe râul Evrotas, lângă cel metalic existent.
Noul pod va avea va fi format din grinzi de oțel înglobate în beton armat.
Puntea va avea o lățime de circulație a vehiculelor de 9 metri și pe ambele părți ale acesteia este proiectată construcția a două trotuare cu lățime de 2,10 metri pentru circulația în siguranță a pietonilor.
Podul vechi nu va fi demolat ci va fi restaurat pentru a fi folosit ca pod pietonal. În zona vor fi realizate lucrări de reamenajare, în timp ce vor fi create și zone verzi/de divertisment.
Proiectul are un buget de 4,465 milioane euro iar la momentul semnării contractului avea un orizont de implementare de 18 luni.
Lucrările la vechiul pod au început în 1896. În ultimii 20 de ani a fost clasificat drept „nepotrivit”, deteriorarea fiind vizibilă chiar și cu ochiul liber.