Litoralul bulgăresc - o vacanţă plăcută nu doar pe timp de criză

19 iulie 2010 8:07   Actualitate
Ultima actualizare:

Staţiunile de la sud de Vama Veche au devenit o destinaţie obisnuită de vacanţă pentru români. În funcţie de experienţă şi pretenţii, această destinaţie turistică poate fi concediul de vis, un loc mai bun  pentru clipe de relaxare sau, pur şi simplu, garanţia unui concediu decent. Numitorul comun: tarifele mai mici, serviciile mai bune şi organizarea mai nemţească la nivel de staţiune.

Pentru cei care nu au ajuns încă în staţiunile de pe litoralul burgăresc trebuie făcute câteva precizări:- distanţa de parcurs este aproximativ aceeaşi (luând ca punct de plecare Bucureştiul, de exemplu,) dar infrastructura este sub ceea ce avem acum în România;- curăţenia în staţiuni e acceptabilă, deşi mai găseşti pe alocuri hârtii şi tot felul de ambalaje aruncate pe jos;- plaja este curată, nu chiar ca la greci, dar mai bine ca la noi;

Plaja plină ochi la Nisipurile de Aur

- spaţiile comerciale sunt amplasate în imediata apropiere a plajei şi chiar dacă diversitatea acestora e mare, nu-ţi lasă impresia de pestriţ şi gălăgios;

Bazarul din Nisipurile de Aur, extrem de animat pe timpul nopţii

- relieful are un specific aparte (dealuri impădurite care coboară către plajă), ceea ce conferă un cadru mai intim staţiunilor;- aproape fiecare hotel are piscină, bătălia pentru ocuparea şezlongurilor fiind o preocupare zilnică a fanilor genului;

Piscina Complexului Hotelier Helios, supravegheata zi lumina de un salvamar

- veţi întâlni turişti de diverse naţii şi de toate vârstele (litoralul bulgăresc e mai cosmopolit decât al nostru) şi nu trebuie să vă surprindă faptul că personalul hotelurilor şi comercianţii o rup adesea pe româneşte;

Comert civilizat pe plaja de la Nisipurile de Aur

- cursul este de 0,41 lei pentru o leva (fără niciun fel de comisioane) iar casele de schimb au program până după miezul nopţii şi sunt la tot pasul în zonele comerciale.

Aranjează-ţi singur vacanţa. Aici!

Şi românii pun umărul la “miracolul” burgăresc

Interesul vecinilor de la sud de Dunare pentru piaţa românească nu e vorba goală. Chiar dacă moda vacanţelor la bulgari a devenit obisnuinţă pentru mulţi dintre cei nemultumiţi sau plictisiţi de litoralul românesc, managerii bulgari insistă şi investesc în marketing şi publicitate. “România e o piaţă importantă pentru noi”, spune George Velchev (foto jos), un personaj nonconformist, patronul Complexului Hotelier Helios din staţiunea Nisipurile de Aur, care acum 5 ani a vrut să cumpere Hotelul Rex din Mamaia (tranzacţia a eşuat).

De doi ani, şeful Departamentului Marketing şi Vânzări al companiei sale este un român, un tânăr din Cluj, evident, bun vorbitor de limbă bulgară. Acesta ne-a declarat ca “în Bulgaria e jale, stau mai prost decât noi la multe, dar la capitolul turism au luat-o înainte”. Ştie el ce spune! Nu trebuie să fii expert ca să sesizezi acest lucru. “Pe timpul sezonului am angajat personal românesc, tocmai pentru a fi mai aproape de turiştii de la nord de Dunare”, a declarat Ion Bondar, tânarul director de marketing şi vânzări, care acum se pregăteşte să lucreze pentru un brand mare.

Cu ochii pe români, mai ales pe cei cu bani

Pe lângă ofertele cu care vor să atragă mai mulţi românii de rând (ultima fiind ridicarea limitei de vârsta la 18 ani pentru clienţii consideraţi copii, pentru care sunt valabile reduceri de preţuri la diverse servicii), în vizor au intrat şi românii cu bani. În primavara lui 2011 va fi inaugurat în Nisipurile de Aur singurul Hotel Hilton de pe coasta de vest a Mării Negre, care va fi ridicat în numai 3 luni şi jumatate pe terenul pe care acum se află un hotel dezafectat şi va avea 196 de camere.

Clienţii vor beneficia de toate facilitaţile, inclusiv de cel mai bun SPA din regiune (Centru de intreţinere şi tratament Aphrodite) care funcţioneaza deja în Complexul Hotelier Helios din imediata apropiere, unde au început deja modernizările pentru trecerea la standardul impus de “Doubletree” by Hilton (unul dintre cele zece branduri ale celebrului lanţ hotelier).

Confort standard pentru un brand cu pretenţii.

Întrebat cum explică diferenţa de astăzi între serviciile de pe litoralul bulgăresc şi cel românesc, George Velchev a spus: ”La români modul de privatizare a fost problema, hotelurile au ajuns prea repede pe mâna unora fără experienţă în turism şi vă lipseşte strategia. De ce să vină românii în Bulgaria? Pentru că aici gasesc la fel de aproape calitate germană la preţuri accesibile”. Servicii mai bune pentru preţuri mai mici, am conchide noi.

Ce a făcut România prost şi Bulgaria bine în privinţa litoralului. De ce n-am învăţat nimic?

Mai multe