Mazda 6, o maşină cu valoare adăugată - FOTO / VIDEO
Restilizarea modelului a accentuat calităţile "japonezei". Mazda 6 facelift îmbină designul energic cu o platformă tehnică ce o clasează în fruntea segmentului mediu.
Producătorul japonez susţine că versiunea facelift a Mazdei 6 înglobează nu mai puţin de 400 de modificări de ordin estetic şi tehnic. Însă oricât de subtile ar fi acestea, micile îmbunătăţiri au adus un plus evident de stil unui model căruia deja îi puteai reproşa foarte puţine aspecte.
Faţă de competitorii săi din clasa medie, Mazda 6 a avut mereu un atu un plus: a ştiut cum să-l ţină pe şofer conectat, să-l implice mai mult în experienţa de drum şi să-i ofere senzaţii dinamice pe care nu le putea găsi în altă parte în această clasă.
Înclinaţiile dinamice au fost mereu reflectate şi la nivelul aspectului exterior. Pentru a accentua sportivitatea, Mazda 6 facelift integrează noua grilă frontală a gamei, în timp ce farurile şi lămpile au fost redesenate.
De asemenea, au fost introduse jante noi de 17 şi 18 inci cu aspect tridimensional, jante ce sunt mai uşoare cu un kilogram faţă de versiunea anterioară.
Gama de culori include zece nunaţe. La interior, au fost introduse noi elemente ce asigură acum un grad de eleganţă pe care modelul precedent nu îl afişa. În consecinţă, calitatea este subliniată de noi materiale de bord, de noi modele de tapiţerie, precum şi de inserţiile cromate şi de noua nuanţă de negru folosită la finisaje.
Pentru o mai bună funcţionalitate, poziţia comenzilor pe volan a fost revizuită, fiecare comandă având o singură funcţie. Mazda 6 facelift va beneficia de şase motorizări. Propulsorul 2.0 DISI generează acum 155 CP, în timp ce versiunile îmbunătăţite ale motoarelor de 1.8l şi 2.5l completează linia pe benzină.
Tipuri de motorizări
La capitolul diesel, motorizarea MZR-CD 2.2 litri este disponibilă în trei trepte de putere - 129, 163 şi 180 CP. Noi am condus versiunea intermediară a acestui motor. Cea mai importantă modificare adusă dieselului este reprezentată de micşorarea diametrului turbinei.
În aceste condiţii, răspunsul motorului la turaţii joase şi medii este unul mai bun, cuplul motor făcându-şi simţită prezenţa mult mai devreme decât eram obişnuiţi cu dieselul precedent.
Deşi a fost revizuită, suspensia şi-a păstrat din fericire aceleaşi calităţi dinamice, reuşind în acelaşi timp să controleze bine tendinţele de ruliu ale maşinii şi să ofere un confort optim. Deşi direcţia beneficiază de un nou soft, această ajustare este sesizabilă doar la viteze mai mari.
"+" - uri
Dinamică: La acest capitol, se situează în fruntea segmentului mediu.Diesel: Răspuns mai prompt la turaţii joase; oferă un consum bun.Interior: Noile elemente au schimbat în bine atmosfera din habitaclu.
"-" - uri
Spaţiu: Bancheta nu este foarte încăpătoare pentru persoanele mai înalte.Benzina: Motoarele cu benzină trebuie turate puternic pentru a prinde viaţă.Suport: Scaunele frontale ar trebui să ofere ceva mai mult suport lateral.
Echipare standard Mazda 6 facelift sedan CD163 GTA
- sistem de control dinamic al tracţiunii şi stabilităţii (TCS şi DCS)- 6 airbaguri- asistenţă la plecarea din pantă- climă dual-zone- cruise control- jante de 18 inchi- senzori parcare faţă/spate- faruri bi-xenon- sistem audio Bose cu magazie de 6 CD-uri, 8 difuzoare şi comenzi pe volani- Bluetooth- pedale din aliaj- scaunul şoferului şi pasagerului încălzite- sistem de alarmă- sistem de monitorizare spate a vehiculului RVM- tapiţerie scaune piele combinată cu textil n cadrane tip Blackout pentru instrumentele de bord
Taxa de poluare: 0 euroRevizie 20.000 km: 186 €Revizie 40.000 km: 229 €Revizie 60.000 km: 230 €