Metroul Drumul Taberei Universitate va costa 883 milioane euro
Consorţiul care va construi tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate va fi selectat în primăvara anului viitor, urmând ca lucrările efective să demareze, cel mai probabil, în lunile iulie-august 2010, a declarat, joi, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, după semnarea contractului de împrumut cu Banca Europeană de Investiţii (BEI).
'BEI ne va împrumuta cu 395 milioane de euro, respectiv 45 la sută din valoarea totală a proiectului, care este de 883 milioane de euro. Dacă Ministerul Finanţelor ne ajută prin alocări bugetare pentru cofinanţare putem începe să tragem din banii împrumutaţi încă de la anul. Din primăvară vom selecta consorţiul care va construi acest tronson, iar din iulie-august vom putea începe lucrările', a spus Berceanu.
Ministrul Finanţelor Publice, Gheorghe Pogea, a declarat că, prin reducerea cheltuielilor de finanţare ale statului, în 2010 se vor face unele economii la bugetul de stat şi sumele rezultate vor fi alocate pentru infrastructura şi proiecte precum dezvoltarea metroului bucureştean.
'Îi asigur pe bucureşteni că Ministerul Finanţelor va face în următorii 4-5 ani toate alocările necesare pentru derularea acestui proiect', a subliniat Gheorghe Pogea.
Împrumutul semnat cu BEI este pe o perioadă de 5 ani, până la 31 decembrie 2014, cu o perioadă de rambursare de până la 25 de ani. În cadrul proiectului vor finanţate nu doar lucrările de execuţie ci şi achiziţia a 37 de noi trenuri de metrou pentru dotarea acestei magistrale.
Proiectul privind tronsonul de metrou Drumul Taberei - Universitate are ca dată de finalizare sfârşitul anului 2015, iar autoritatea contractantă este MFP, Metrorex urmând să implementeze proiectul.
'Acesta este al patrulea împrumut pe care BEI îl asigură pentru dezvoltarea metrolului bucureştean şi suntem conştienţi de importanţa acestei investiţii pentru locuitorii bucureştiului care au nevoie de o reţea de transport public extinsă', a declarat vicepreşedintele Băncii Europene de Investiţii (BEI), Matthias Kollatz-Ahnen.
Proiectul include nouă kilometri de cale dublă de metrou, cu 14 staţii şi 37 de trenuri noi de metrou pentru dotarea magistralei V şi înlocuirea trenurilor de metrou cu durată depăşită.