10 motive pentru care plăteşti facturi uriaşe la întreţinere

30 septembrie 2013 14:54   Național
Ultima actualizare:

1. Existenţa unor pierderi de apă datorită unei avarii sau mici fisuri pe instalaţia comună a blocului fie în pământ, de la căminul de branşament până la intrarea în bloc (care nu se observă la prima vedere), fie în subsolul blocului. Pentru depistare se închid robineţii tuturor coloanelor verticale din subsol (care trebuie să fie buni) şi se verifică dacă contorul general înregistrează consum.

2. Necitirea, cel puţin în aceeaşi zi, atât a contorului general cât şi a tuturor contoarelor individuale.

3. Nedeclararea corectă a consumurilor individuale din partea proprietarilor/chiriaşilor. Un apartament contorizat consumă de regulă: 3-4 m.c./persoană/lună pentru apă rece şi 2-3 m.c./persoană/lună pentru apă caldă. Sub aceste valori raţionale, se poate spune că proprietarul face economii severe şi trebuie să fiţi atenţi cu privire la acest aspect.

4. Prezenţa apei calde pe conducta de apă rece (fenomen numit “by-pass”) care determină contorul de apă rece să se învârtă în sens invers adică practic se înregistrează un consum mai mic de apă rece pe contoarele individuale faţă de cel înregistrat de contorul general.

5. Frauda din partea unora dintre proprietari prin „ocolirea” contorului individual sau oprirea funcţionării acestuia. 

6. Calculul greşit din partea administratorului care, din greşeală sau din neştiinţă, ia în considerare consumurile individuale aparţinând unei luni, iar factura de apă care se repartizează aparţine altei luni.

7. Montajul greşit al contoarelor individuale, care trebuie să fie montate în poziţie orizontală fără să existe coturi înainte şi după contor. Montarea greşită a contoarelor individuale determină erori de cca. 10-20 % comparativ cu o montare corectă.

8. Diferenţa de clasă metrologică între contoarele individuale şi contorul de branşament. Un contor individual nu înregistrează “firicelele” de apă (sub 10 litri/oră), în timp ce un contor de branşament înregistrează aceste consumuri. Acest aspect nu poate fi eliminat.

9. Defectarea contorului de branşament şi estimarea consumului după reguli greşite. Trebuie contactat de urgenţă furnizorul.

10. Citirea greşită a contorului de branşament sau emiterea, de către furnizor, a unei facturi cu greşeli privind consumul pe bloc.

Mai multe