16 maşini şi un microbuz s-au ciocnit din cauza ceţii

24 februarie 2012 19:14   Național
Ultima actualizare:

Evenimentul rutier s-a produs din cauza carosabilului acoperit cu polei şi a ceţii.

«Am reuşit cu greutate să opresc maşina şi am făcut semn autoturismului din spate să oprească şi el, dar am fost lovit de o maşină de pasageri care m-a proiectat în maşina din faţă", a declarat şoferul Stănică Micu.

Circulaţia pe E 85, unde s-a produs accidentul în lanţ, s-a desfăşurat pentru o bună perioadă de timp pe un singur fir, în condiţii extrem de anevoioase. Poliţiştii au reclamat că administratorul drumului nu a acţionat cu material antiderapant pentru a înlătura pericolul.

„A venit un utilaj cu material antiderapant abia după ce s-a produs accidentul. Am stabilit să-i dăm o amendă de 2.100 de lei administratorului drumului, pentru că nu şi-a făcut treaba», ne-a declarat cms. şef. Alexandru Cara, de la Poliţia Rutieră Vrancea.

Reprezentanţii Secţiei de Drumuri Naţionale Vrancea dau vina pe firma lui Umbrărescu, UMB Spedition, care are în întreţinere drumul.

«Nu folosiţi faza lungă! Creşte efectul ceţii»

 Pilotul de raliu Titi Aur a explicat pentru Click! ce trebuie să facă şoferii atunci când conduc pe timp de ceaţă. 3 Trebuie redusă viteza sau adaptată la condiţii de vizibilitate scăzută.

Dacă se circulă pe timp de noapte, este indicată folosirea fazei scurte. Luminile puternice (faza lungă) nu fac decât să crească efectul ceţii. Sunt momente când chiar şi faza scurtă este prea puternică.

Atunci se pot folosi doar poziţiile.

Stopul de ceaţă trebuie folosit doar atunci când ceaţa este foarte densă. În alte condiţii, ceilalţi şoferi pot fi orbiţi sau obligaţi să vă depăşească în condiţii de vizibilitate scăzută.

Mergem cât mai aproape de axul drumului pentru că pe margine pot fi vehicule neluminate. Ne mutăm spre acostament atunci când cineva vrea să depăşească. 

Trebuie folosite ştergătoarele mai des pentru a curăţa mizeria sau aburul de pe parbriz sau de pe lunetă.

Mai multe