30 de luni va mai dura coșmarul de la Piața Sudului
Veste proastă pentru şoferii care tranzitează zona Piaţa Sudului! Lucrările pe cel mai mare şantier de infrastructură din Bucureşti, realizat din fonduri europene vor fi terminate de abia la sfârşitul lui 2018, deşi intersecţia trebuia reconfigurată, oficial, până în decembrie 2015.
Şantierul de la Piaţa Sudului a început în mai 2014 şi trebuia să rezolve problemele de trafic într-una dintre cele mai aglomerate intersecţii ale Capitalei. „Este foarte neplăcut să afli că o să continue coşmarul! Ştiam că termenul de finalizare a lucrării este iunie 2016 şi chiar mă întrebam cum vor să reia circulaţia când şantierul este atât de rămas în urmă!”, se plânge Bogdan Toma, unul dintre bucureştenii uimiţi de anunţul Primăriei Capitalei.
„Întârzierea lucrărilor a fost cauzată, în principal, de avizele greşite emise de furnizorii de utilităţi, care nu au ştiut exact pe unde trec propriile reţele subterane”, a explicat noul primar al Capitalei, Gabriela Firea.„Toată lumea vrea ca mâine să fie gata o astfel de lucrare mamut, dar uitaţi-vă ce fac muncitorii! Mai mult stau decât muncesc! Pur şi simplu, se sprijină în lopeţi sau dorm în utilaje!”, pune punctual pe ”i” Maria Rusu, o bucureşteancă cu spirit civic. Pasajul subteran de la Piaţa Sudului are, potrivit proiectului, o lungime de 356 de metri şi este construit pe direcţia Calea Văcăreşti – Strada Niţu Vasile. Specialiştii l-au gândit în prelungirea unei alte lucrări de infrastructură: pasajul suprateran Mihai Bravu.Pasajul de la Piaţa Sudului va avea două benzi pe sens, lungimea rampei de intrare în pasaj dinspre Calea Văcăreşti va avea 111 metri, iar rampa de ieşire spre Niţu Vasile va fi de 85 de metri. Înălţimea pasajului este de cinci metri. Întreaga lucrare presupune, de asemenea, realizarea a patru pasaje pietonale în intersecţie, pe direcţia Strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, dar şi către staţiile de tramvai. Totodată, din lucrarea de infrastructură face parte şi realizarea unei legături pietonale printr-un pasaj subteran, între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai aflate pe Şoseaua Olteniţei.