6 mituri despre anvelopele de iarnă în care să nu mai crezi
Odată cu sezonul rece, ne-am echipat autoturismele cu anvelope de iarnă. Însă, chiar şi acum, deşi circulăm de ceva vreme cu ele, nu le cunoaştem în totalitate utilitatea. Specialiştii site-ului 4tuning.ro ne spun 6 mituri despre pneurile de iarnă în care nu trebuie să mai credem.
1. Anvelopele de iarnă sunt obligatorii de la 1 noiembrie - Fals! Conform legii, nu există un termen calendaristic în care şoferii sunt obligaţi să aibă autoturismul dotat cu anvelope de iarnă. Legea spune clar că trebuie să ai echipată maşina cu pneuri de iarnă dacă circuli pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă şi polei, indiferent de luna anului.
2. Anvelopele de iarnă sunt bune doar pe zăpadă - Anvelopele pentru sezonul rece se folosesc atunci când temperatura exterioară scade sub 7 grade Celsius. Aceste pneui sunt special concepute pentru a avea o aderenţă crescută în condiţii de temperatură scăzută, adică vor frâna mult mai bine pe asfalt uscat, când afară este frig, faţă de nişte pneuri de vară. La fel de bine vor frâna pe gheaţă şi polei, având un profil mai pronunţat. Aşadar, cauciucurile de iarnă nu sunt mai bune doar pe zăpadă, ci în toate condiţiile de iarnă: frig, gheaţă, polei, mâzgă, umezeală etc.
3. Pneurile de iarnă frânează mai bine vara pentru că au profilul mai adânc - Multe persoane cred că dacă un pneu are un profil mai agresiv, cu blocurile de cauciuc scoase în evidenţă, aşa cum sunt cele de iarnă, atunci va frâna mult mai bine pe asfalt uscat, vara. Se merge pe ideea total greşită că aceste cauciucuri, fiind mai moi, au o aderenţă crescută pe asfalt uscat. Aceste convingeri sunt greşite, iar asta pentru că anvelopa de iarnă este fabricată dintr-un material special dedicat sezonului rece, care se bucură de proprietăţile sale atunci când temperatura e mai mică de 7 grade. Dacă folosim anvelopele de iarnă când afară este cald, suprafaţa de ryulare se va uza mai repede, distanţa de frânare va creşte pentru că materialul are aderenţă bună doar când este frig.
4. Trebuie să montăm anveliope de iarnă la prima zăpadă – Pneurile de iarnă se montează nu la prima zăpadă, ci când temperatura exterioară scade sub 7 grade.
5. Trebuie să avem anvelope de iarnă pe puntea motoare – părerile sunt împărţite: unii consideră că pneurile de iarnă trebuie să fie montate pe faţă, ca să frânăm mai bine, alţii consideră că pneurile de iarnă ar trebui montate pe spate. Adevărul este că anvelopele pentru sezonul rece trebuie montate pe toate cele patru roţi ale maşinii tale.
6. Pneurile all-season sunt la fel de bune ca cele de iarnă – Anvelopele all-season sunt bunicele la orice, dar foarte proaste la tot. Vorbim despre un compromis care are multe dezavantaje decât avantaje. Este adevărat că nu vei lua amendă dacă circuli cu ele iarna, faci şi economie la bani, pentru că sunt mai ieftine şi cam atât. În rest sunt proste atunci când circuli pe zăpadă, gheaţă şi polei dar şi când mergi cu maşian pe asfalt uscat.