7 feluri în care îţi poţi bea cafeaua în drum spre serviciu

15 martie 2017 21:21   Național
Ultima actualizare:

Băutorii de cafea ştiu că fără licoarea asta magică nu pot funcţiona cum trebuie pe durata întregii zile. Cafeaua cea de toate zilele trebuie să fie accesibilă, fierbinte ca verile caniculare şi, mai ales, la îndemână. Iată cum „pescuiesc” bucureştenii cafeaua în drumul lor spre serviciu!

Programul tot mai încărcat şi munca de birou le-au creat oamenilor o nouă nevoie. Cafeaua de dimineaţă, cel mai de nădejde companion al omului muncitor şi matinal, trebuie să fie accesibilă celor care se luptă întotdeauna cu timpul. Licoarea care te ţine în formă tot restul zilei nu se găseşte doar în restaurante şi cafenele. Pe principiul „vine muntele la Mahomed”, cafeaua a ieşit în stradă, în drumul tău spre birou. Trebuie doar să întinzi mâna şi să o iei cu tine. Unul dintre cei care s-au pliat pe nevoile celor care nu concep o zi fără cafea este şi Vlad Timaru, un tânăr din Piatra Neamţ care a pornit de la zero o afacere de acest fel în Bucureşti. „Coffee2Go a început ca un hobby, iar ideea datează încă din 2007, când am înregistrat la OSIM modelul industrial al kiosk-ului în formă de pahar.  În 2012 am proiectat şi realizat primul prototip, amplasându-l în 2013 în Gara de Nord. Datorită răspunsului extraordinar primit de la clienţi, am decis să construim o reţea naţională de astfel de coffee-spot-uri”, ne spune Vlad, care a intrat în afacere alături de sora lui şi de soţul acesteia. Acum, reţeaua creată de ei e formată din 16 module de cafea, două minicafenele şi o cafenea de 400 mp.  

Florin Tărnăucianu (39 de ani) a lucrat 11 ani la un magazin de articole sportive. Şi-a dat seama târziu că nu-i de el, aşa că şi-a cumpărat o maşinuţă din Franţa, pe care a modificat-o în România. A dotat-o cu un espressor din Anglia şi, din 2013, le vinde cafea zi de zi corporatiştilor de pe platforma Sema Parc. Clienţii îl iubesc fiindcă le face dimineţile mai frumoase şi îl răsplătesc cu prăjituri sau gustări. „Eu nu beau cafea, n-am băut niciodată, dar am intuit avântul pe care îl poate lua o afacere de acest gen. Din punctul meu de vedere, cafeaua e un produs de consumat la locul de destinaţie, nu pe drum, nu la plecare. Aşa că mi-am instalat cafeneaua mobilă în faţa sediilor de birouri”, ne spune Florin.

Coffee2Go

La tonetele Coffee2Go poţi cumpăra cafea la preţuri cuprinse între 3 şi 7 lei, dar găseşti şi ceaiuri calde, limonadă sau ciocolată caldă. Dacă vrei să preiei în franciză această afacere te costă 12.000 de euro, la care se adaugă o redevenţă lunară de 300 de euro, plus TVA.

Despre cum a început povestea Coffee2Go ne spune mai multe Vlad Timaru.

Care a fost investiția inițială și pe ce ați cheltuit banii?

Fondurile necesare startului, adică fabricării și utilării primului kiosk, au fost din resurse proprii. Ulterior, pentru dezvoltare tehnologică și creșterea numărului de locații, am investit bani pe care i-am obținut din vânzarea unui magazin on-line (care constituise preocuparea noastră principală din anii anteriori). 12.000 euro, care au însemnat investiția în inregistrarea modelului, prototipul kiosk-lui și proiectul de structură al acestuia, cheltuielile inițiale cu chiria, racordarea la utilități, echipamentele necesare, stocul inițial de marfă.

Am observat o extindere pe zona de cafenele fixe. Care este motivația?  

Confortul iubitorilor de cafea a fost motivația principală pentru lansarea noului concept, Coffee2Go – Inside. Primele două locații fac parte dintr-un proces care abia a început și ne bucură interesul pe care deja l-au manifestat potențialii francizați pentru noul concept. Coffee2Go - Inside pune la dispoziția clienților, pe lângă cele 22 de produse oferite de toate coffee spot-urile noastre, băuturi reci și calde, pe bază de cafea (filtru, espresso sau cafea solubilă), ceai sau fructe și produse de patiserie artizanală, tarte, prăjituri și sandwich-uri. În plus, cele două locații dispun de acces gratuit la Internet (Wi-Fi), iar clienții își pot personaliza cafeaua în funcție de preferințele proprii.

Afacerea este francizabilă. Care sunt condițiile pentru a intra într-un astfel de business? Ce ajutor oferă Coffee 2 Go unui francizat la început de drum?

Taxa de intrare în franciză este zero. Francizatul suportă investiția inițială (echipamente, mărfuri și materii prime, cheltuieli cu chiria, autorizările). Redevența lunară, asa cum este ea definită prin lege, reprezintă contravaloarea serviciilor de know-how (brand, rețetar, consultanță), transfer de proprietate intelectuală, apartenența la un grup de societăți similare de succes, posibilitatea de a accesa furnizori ale căror prețuri au fost negociate de noi, cu atuul volumului mare de produse achiziționate. Ea se ridică la 300 de euro, plus TVA. Investiția inițială ajunge la 9.999 de euro și include kiosk-ul complet mobilat și utilat, personalizat, iluminat, transportat și montat, precum și totalitatea echipamentelor de bar necesare funcționării (espressoare, blendere, aparate de spumă lapte, frigider, congelator, accesorii de bar).

La această sumă se adaugă 2.000 euro, care reprezintă cheltuieli cu chiria inițială, cu racordarea la utilități, cu autorizarea, cu stocul inițial de materii prime și materiale.

Cafecicleta

Fiindcă sunt uşor de deplasat, tricicletele Cafecicleta sunt nelipsite de la evenimente culturale, târguri, recepţii. Dacă aveţi drum în Parcul Herăstrău nu aveţi cum să rataţi întâlnirea cu această cafenea mobilă.

5 to go

E o reţea de minicafenele care a luat fiinţă în ianuarie 2015. De atunci, conceptul s-a extins în toată ţara, căci afacerea poate fi luată în franciză. Cafenelele 5 to go sunt în locuri accesibile, aproape de metrou sau în zone de birouri. Aici totul costă 5 lei, fie băuturi calde sau reci, fie gustări şi sandvişuri.

Sunday bagels

Alex Petrescu şi Ionuţ Rusu au deschis Sunday bagels în 2014, ca să ofere corporatiştilor din Pipera o alternativă pentru micul dejun. Ei vând bagels, un soi de sandvişuri foarte populare în SUA, şi cafea în rulota lor de pe platforma Pipera. În curând vor să pună pe roţi o a doua rulotă cu „covrigi”.

Cei doi ne-au introdus în tainele afacerii lor.

De ce cafea și cum a pornit totul?

Am dat drumul afacerii pe 13 Mai 2014, după un an de pregătiri. Planul nostru a fost să ne axăm pe nișa de mic dejun și să venim în întâmpinarea corporatiștilor care doresc un mic dejun rapid și consistent în drumul lor spre birou. De asemenea,  ne doream ca prin maniera de servire și atmosfera din locație să evocăm o senzație de weekend, chiar dacă este mijlocul săptămânii.

De aceea ne numim Sunday Bagels and Coffee. Vindem bagels, un produs extrem de popular în Statele Unite, mai ales în New York, care cel mai adesea este consumat alături de o cafea la micul dejun. La fel cum am investit timp și efort, ducându-ne la New York special pentru a învăța să facem bageli tradiționali, așa ne-am dedicat și misiunii de a oferi o cafea excepțională, mergând la cursuri speciale de barista și stabilind niște reguli stricte după care preparăm și servim cafeaua.

Ce sortimente de cafea și produse conexe găsim la voi?

Folosim cafea de specialitate, coaptă în București. Avem cam toate tipurile clasice de cafea (americano, espresso, latte, flat white, cappucino, frappe, machiatto) și, pe timpul verii, pregătim chiar și Cold Brew. Acesta din urmă este un preparat mai special, întrucât cafeaua este extrasă pe durata a 12 ore, cu apă rece. Rezultatul este o cafea tare, licoroasă și cu 60% mai puțin acidă.

Coffee drive 4 you

Reţeaua Coffee drive e formată din tonete şi maşinuţe modificate special pentru comercializarea deproduse din cafea. Piesa de rezistenţă a grupului e un Renault Kangoo, transformat în cafenea ambulantă. O găseşti în zona de birouri Aurel Vlaicu. Aici,cafeaua este între 3-7 lei, dar are şi cappuccino şi ceaiuri.

Coffee Bike

După cum îi spune şi numele, cafeaua asta se vinde pe bicicletă.Afacerea a fost adusă în România în 2012, tocmai din Germania.Acum e accesibilă oricui are 21.500 de euro, plus TVA, în franciză. În Bucureşti găsiţi biciclete mobile în Centrul vechi şi în mall-uri.

Mai multe