7 ponturi ca să nu-ţi iei ţeapă cu taxiul
Călătoria cu taxiul se transformă pe zi ce trece într-o aventură. Asaltaţi de reclamaţii privind ilegalităţile comise de practicanţii acestei meserii, reporterii Click! vă spun ce trebuie să ştiţi înainte de a vă urca într-un taxi în Capitală.
Există semne distinctive după care-ţi poţi da seama imediat că ai de-a face cu un „pirat" sau nu.
1. Maşina trebuie să aibă pe portierele din faţă, vizibil, tariful de pornire şi cel pe kilometru. Pe uşile din spate trebuie să existe plăcuţe cu numărul maşinii şi al autorizaţiei de taxi, data de valabilitate şi sigla autorităţii emitente.
2. Pe bord trebuie să fie o listă vizată de Municipalitate, cu tarifele pe timp de zi şi noapte, staţionare şi pornire.
3. ''Înainte de a pleca în cursă, clientul trebuie să fie atent ca aparatul de taxare să conţină aceleaşi tarife ca cele afişate şi să nu înregistreze sume de la alte curse", explică Ion Dedu, directorul executiv al Departamentului Transporturi din Primăria Capitalei.
4. Apreciaţi singuri distanţa dacă ştiţi traseul.
5. Nu coborâţi din maşină fără să primiţi bonul fiscal.
6. Şoferul poate păcăli clientul cu celebra „maimuţă". Acesta e un aparat care, montat fie pe schimbătorul de viteză, fie în bord, modifică, prin impulsuri date de conducătorul auto, costul cursei.
7. O altă metodă mai sofisticată de păcălire a clienţilor este etalonarea aparatului de taxat cu cauciucuri cu diametru mai mare decât cel folosit apoi pe traseu. Astfel, kilometrul devine mai scurt măsurat pe aparat decât în realitate.
Unde puteţi reclama
Vă simţiţi păcălit după călătoria cu taxiul? Atunci singura soluţie Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti, situat pe strada Transilvaniei nr. 2, sector 1.
Pentru a face însă o reclamaţie care să aibă şi urmări trebuie să puteţi prezenta indicativul şi numărul maşinii, firma, numărul autorizaţiei. Sesizarea poate fi făcută şi telefonic la numerele 021/310.63.75 şi 0800.080.099