9 trucuri la care apelează magazinele ca să-ţi scoată banii din portofel
De fiecare dată când vii acasă de la cumpărături observi că ai cheltuit foarte mulţi bani, dar nu ai cumpărat mai nimic. Oare eşti o persoană cheltuitoare sau te-au „păcălit” vânzătorii prin tot felul de strategii determinându-te să cumperi mai mult decât îţi trebuie? Nu te lăsa păcălit de aparenţe! Iată câteva trucuri pe care le folosesc managerii magazinelor pentru a creşte vânzările.
Intrarea, cea mai prietenoasă zonă din magazin - Intrarea în magazin este o adevărată zonă de relaxare. Acest loc îndeamnă cumpărătorii să viziteze standurile de cărţi, filme, muzică şi jocuri. De cele mai multe ori, aceste produse se vând la oferte, unele au preţuri reduse sau pot fi cumpărate două la preţ de unul.
Fructele şi legumele sunt la vedere - Raionul de fructe şi legumele nu este niciodată ascuns, ci dimpotrivă, foarte la vedere. Clienţii care, de obicei, cumpără alimente nesănătoase, bogate în grăsimi sau E-uri se vor simţi psihic mai mulţumiţi dacă vor compensa cu mai multe fructe şi legume.
Atenţie la ofertele speciale - Majoritatea magazinelor bun la bătaie, mai ales acum, în perioada de criză, tot felul de oferte şi reduceri. Acest lucru provoacă în rândul clienţilor entuziasm, aceştia trecând mai uşor peste motivele raţionale. Atenţie la false „chilipiruri”. Uneori, produsele sunt aruncate într-un coş cu anunţul lichidare de stoc pentru a da senzaţia că sunt ieftine, deşi nu sunt.
Produsele cele mai căutate, ascunse pe rafturi - Produsele populare şi foarte căutate sunt ascunse în mijlocul magazinului, în mijlocul rafturilor, în aşa fel încât cumpărătorii să observe şi alte mărfuri mai puţin cunoscute. Poate în drumul lor se vor răzgândi şi vor dori să încerce acelaşi produs dar dintr-un alt sortiment.
Cum te păcălesc etichetele - Unii producători preferă să îşi facă propriile etichete cu preţuri care, de cele mai multe ori, nu sunt cele mai ieftine. Aici pot fi încadrate sucurile cu preţuri recomandate de producători.
Ai gustat? Sigur vrei mai mult - Multe cumpărători gusta din mostrele oferite de producători: brânzeturi, mezeluri sau produse lactate. Motivul este de la sine înţeles: gustând dintr-un produs alimentar ţi se poate deschide apetitul pentru o masă mai consistentă. Aşa că, după ce ai gustat, vrei să cumperi mai mult.
Marfa scumpă, plasată la colţ de raft - Produsele care se vând cel mai bine sunt plasate în mijlocul raftului, în timp ce produsele scumpe sunt amplasate la colţuri, pentru a trece de două ori pe lângă ele. Mai mult, produsele scumpe sunt plasate la nivelul ochilor pentru o mai mare vizibilitate, iar cele ieftine se află pe raftul de jos.
Au apărut cărucioare pentru două coşuri - Au apărut cărucioare stativ pentru coşuri. Astfel, ca să nu cari coşul cu cumpărături prin tot magazinul, vei lua un cărucior, chiar dacă acesta are două coşuri. La sfârşit îţi vei da seama că ai umplut ambele coşuri cu produse, deşi tu intenţionai să cumperi doar câteva.
Atenţie la produsele care se vând la casa de marcat - Lângă casa de marcat, în timp ce-ţi aştepţi rândul, găseşti tot soiul de produse pe care nu le-ai fi luat sub nici o formă din magazin: gumă de mestecat în multe sortimente, bomboane mentolare, odorizante de maşină, brichete, batoane de ciocolată, seminţe. De asemenea, în zona casei de marcat găseşti containere în care sunt păstrate la rece băuturi răcoritoare. Magazinele pe asta mizează: aşteptând la coadă, clientul este tentat să mai arunce în cărucior şi alte nimicuri. Cumpărătorul acţionează din impuls.