Adio, cozi spre mare!
La 30 iunie, drumul Bucureşti-Constanţa va fi parcurs fără să mai ieşim de pe autostradă. Între Cernavodă şi Murfatlar se va circula însă pe un singur fir. Până în ianuarie anul viitor, când autostrada îşi va merita cu adevărat numele şi pe acest tronson.
Vara 2012 va fi prima în care vom circula de la Bucureşti întins până la mare, pe Autostrada Soarelui. Ministerul Transporturilor promite şoferilor că, de la 30 iunie, vor putea merge de la Bucureşti la Constanţa şi înapoi, pe drumul nou construit.
Ultimul tronson în lucru de pe A2 este cel de pe porţiunea Cernavodă-Medgidia-Murfatlar, în total 37 kilometri. Execuţia la tronsonul Cernavodă-Medgidia a început la finele lui 2011, iar deschiderea primului fir de circulaţie este programată pentru 30 iunie 2012.
Între Cernavodă şi Medgidia se lucrează în ritm intens
Deşi constructorul Max Boegl-Astaldi a fost sceptic în martie că termenul va fi respectat din cauza iernii extrem de grele, vremea călduroasă din ultimul timp dă speranţe că tronsonul va fi inaugurat la data stabilită.
"Noi aşa sperăm, că vom finaliza proiectul la timp. Gândiţi-vă că noi am început lucrările la 1 decembrie şi am făcut 20 kilometri de autostradă. Unde s-a mai întâmplat asta în România?", a declarat managerul de proiect Cristian Becheru.
Tot la finele lui iunie este planificată şi deschiderea în întregime, pe cele patru benzi de trafic, a segmentului Medgidia-Murfatlar, ce va face legătura cu tronsonul Murfatlar-Valu lui Traian, 14 kilometri, inauguraţi în vara lui 2011.
De la Valu lui Traian, drumul spre litoral continuă cu noua variantă de ocolire a Constanţei, 7 kilometri, ce scoate şoferii la nodul rutier de la Agigea, în şoseaua spre Mangalia (DN 39).
Vechiul drum spre mare DN 22c Cernavodă-Constanţa va putea fi astfel ocolit în întregime, iar şoferii vor scăpa de tranzitarea localităţilor de pe traseu: Ştefan cel Mare-Saligny-Făclia-Mircea Vodă-Satu Nou-Medgidia-Castelu-Poarta Albă-Murfatlar-Valu lui Traian-Constanţa-Lazu.
Între Cernavodă şi Medgidia sunt 20 kilometri, iar între Medgidia şi Murfatlar - alţi 16 kilometri. Per total, de la Cernavodă la Valu lui Traian sunt 50 kilometri ce pot fi parcurşi în 25 minute", precizează managerul de proiect. Economia de timp este substanţială, ţinând cont că pe vechiul drum durata călătoriei este cel puţin dublă.
Bucureşti-Ploieşti, aproape gata
Mult a fost, puţin a rămas! La A3, porţiunea care leagă Capitala de Ploieşti, se munceşte în partea dinspre Bucureşti a centurii, la kilometrul 6,5.
Lucrările au început şi între centură şi Şos. Petricani
Între centura Bucureştiului şi Ploieşti traficul ar trebui deschis luna aceasta
De câteva zile, muncitorii s-au apucat să toarne betoane şi utilajele lucrează la foc continuu. Asta pentru că aici se toarnă pilonii podului care supratraversează centura în zona localităţii Ştefăneşti. În ceea ce priveşte partea înspre Ploieşti, de care este responsabilă firma Pizzarotti, lucrările sunt aproape gata.
"Mai avem de finalizat rampele pasajului dinspre Baloteşti şi Moara Vlăsiei şi de turnat, tot aici, bretelele. Dacă nu plouă, într-o săptămână terminăm", ne-au spus constructorii de la Pizzarotti.
Tronsonul dintre centura Capitalei şi Ploieşti ar fi trebuit inaugurat la 15 mai, însă pe anumite porţiuni, dincolo de Moara Vlăsiei, lucrările sunt mult întârziate, surse de pe şantier declarând că e puţin probabilă respectarea termenului anunţat de autorităţi.
Autostrada Deva-Orăştie ar putea fi gata în octombrie
După ce numărul angajaţilor a fost suplimentat cu 200, la această dată pe tronsonul de autostradă Deva-Orăştie se lucrează non-stop.
Lucrările la autostrada Orăştie-Deva au început în anul 2011
„Niciodată nu m-am gândit că în România se poate lucra în ritmul ăsta. Circul noaptea pe DN 7 şi văd oameni lucrând la lumina unor reflectoare puternice. Aveam nevoie de autostrada asta ca să mai scăpăm de traficul pe DN 7", a spus Mihai Zamfir, din Deva.
Constructorul estimează că, dacă vremea va permite, acest tronson de autostradă va fi circulabil în luna octombrie. La sfârşitul lunii martie, pe porţiunea Simeria - Orăştie a fost finalizată turnarea primei porţiuni cu straturi asfaltice.
Tronsonul de autostradă Deva-Orăştie are o lungime de 32,5 kilometri, va avea două noduri rutiere, 21 de poduri şi 100 de podeţe. Principalul pod al tronsonului de autostradă va avea o lungime de 720 de metri, cu 12 deschideri şi cu două benzi pe sens.