Adio tren până la aeroport! Primarul din Otopeni se opune

27 martie 2018 13:52   Național
Ultima actualizare:

Peste doi ani trenul ar fi trebuit să ne lase direct în Aeroportul ”Henri Coandă”. Șefii de la CFR erau pregătiți să demareze lucrările începând din această primăvară. Iată că planurile au fost date peste cap, pentru că primarul din Otopeni se opune.

În 2020, este obligatoriu să avem tren care să ducă pasagerii la aeroport. Este cerința expresă a UEFA, pentru că România, alături de Anglia, Germania, Azerbaidjan, Rusia, Italia, Danemarca, Ţările de Jos, Irlanda, Spania, Ungaria, Belgia și Scoţia, va organiza Campionatul European de Fotbal.

Autoritățile aveau în plan ca de luna viitoare să înceapă exproprierile pentru prelungirea căii ferate cu 2,3 kilometri, care să subtraverseze DN1 până la aeroport.

În plus, proiectul prevede refacerea liniei, acolo unde cazul, dar și construirea unor tunele, pasaje și stații.

”Nu am găsit înțelegere de la primărie”

Din păcate, primarul orașului Otopeni, Gheorghe Constantin Silviu (PNL), care se află la al șaselea mandat, se opune. ”Am fost la Primăria Otopeni și nu am găsit înțelegere. Nu vor să ne dea autorizație și ne trimit către un PUZ, care va durea cel puțin un an”, a declarat Ion Gavrilă, directorul general al CFR.

Am încercat să luăm legătura cu edilul ca să ne explice de ce s-a ajuns în această situația, însă nu a fost de găsit.

Se încropește o altă lucrare

În lipsa unei colaborări, CFR se vede nevoit să încropească o altă lucrare. Actuala haltă Punct Oprire (P.O.) Aeroport va fi modernizată, va fi construită o clădire și vor fi amenajate scări rulante, pe o lungime de 3 kilometri, care-i ducă pe călători fix în cea mai mare aerogară din România.

În prezent, Regio București-Nord-Urziceni oprește într-o haltă improvizată în câmp. De aici, călătorii sunt preluați de un microbuz și duși la Terminalul ”Plecări”. De la ”Sosiri” se îmbarcă cei care s-au întors în țară și vor să ajungă în Capitală. Călătoria costă cu totul 7 lei și durează în jur de 50 de minute.

În 2016, în timpul Guvernului Cioloș, proiectul trenului direct a fost relansat și trebuia finalizat în acest an. S-a schimbat Executivul, evident că s-au blocat și lucrările. Costurile erau estimate la 100 de milioane de euro, bani europeni nerambursabili.

Mai multe