Adrenalină pură şi maşini tunate pe Autostrada Transilvania - FOTO

30 iunie 2012 16:52   Național
Ultima actualizare:

Viteze de peste 200 de kilometri pe oră, pneuri ce scârţâie pe asfaltul încins, motoare turate şi maşini tunate de sute de mii de euro sunt ingredientele unei curse de maşini desfăşurată sâmbătă, în premieră, pe Autostrada Transilvania. La start s-au aliniat peste 50 de maşini şi şase motociclete.

Pe o porţiune a Autostrăzii Transilvania, care nu a fost dată în folosinţă, dincolo de Câmpia Turzii, începe Transilvania Drag Race, prima cursă legală de "liniuţe" desfăşurată pe o autostradă din România. Bolizii se întrec pe o porţiune de 400 de metri, iar cine scoate cel mai bun timp câştigă.

Organizatorii au adus un sistem performant de cronometrare a timpului şi vitezei bazat pe fotocelule, care are şi timpi intermediari, la 18 metri după start, la 200 de metri şi cu 20 de metri înainte de finish-ul de la 402 metri.

Adrian Nagy, unul dintre organizatorii Transilvania Drag Race, împarte numere de concurs şi se întreţine cu şoferii bolizilor. Pe majoritatea îi cunoaşte.

"Distanţa de parcurs la cursa de maşini pe Autostrada Transilvania este de 402 metri. Avem peste 50 de maşini înscrise în competiţie şi şase motociclete care se întrec în «liniuţe» una lângă alta. Este o premieră în România acest tip de cursă pe o autostradă, nu s-a mai făcut aşa ceva. E ceva special şi deosebit. Sunt înscrise maşini de la 150 de cai putere până la peste 900 de cai putere, din toată ţara, de la Oradea, Mureş, Bucureşti, ai căror şoferi sunt pasionaţi de maşini tunate, preparate special pentru astfel de competiţii", afirmă Nagy, citat de Mediafax.

Vedeta concursului este un Porsche 997 Turbo de culoare roşie cu număr de câştigător, BH-99-WIN, al cărui şofer, Ghiţă Pop, recunoaşte că îi place de mic "tot ce scoate fum şi miroase a benzină".

Are 40 de ani, e patron al mai multor firme, şi a băgat o căruţă de bani în pasiunea pentru maşinile de curse. Participă de 12 ani la astfel de competiţii de viteză.

"Prima maşină o am de la 18 ani, de când mi-am luat carnetul. O aveam de la 16 ani, dar tatăl meu nu m-a lăsat să o conduc. Era un Renault Fuego Turbo modificat. Acum conduc un Porsche 997 Turbo modificat, de 950 de cai putere. Poate prinde 360 de kilometri pe oră , iar eu am prins 227 de kilometri pe oră. Este perfectă o astfel de maşină, foarte stabilă", poceşte Ghiţă, care nu vrea să divulge cât l-a costat investiţia, deşi cunoscătorii avansează cifra de 100.000 de euro.

Citeşte mai multe amănunte pe adevarul.ro

Mai multe