Aeroportul Băneasa intră în reparații. S-a semnat contractul cu firma de construcții

30 septembrie 2019 13:14   Național
Ultima actualizare:

Singurul aeroport care se află la mai puțin de 6 kilometri de centrul Capitalei își va recăpăta strălucirea de odinioară. Lăsat în paragină în ultimii șapte ani, Aeroportul Băneasa va intra în reparații de modernizare de luna viitoare. Astăzi, 30 septembrie, la ora 12.00, a fost semnat contractul, în prezența ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc.

Din 2012, Aeroportul Băneasa s-a închis pentru cursele  comerciale low-cost. Și mai aterizează și decolează din când în când avioane private și curse speciale, 16.000 pe an.

Inițial, s-a spus că aerogara va fi închisă doar pentru a fi modernizată, dar iată că au trecut șapte ani și clădirea se află în același stadiu.

Aeroportul Băneasa, închis în 2012

Din octombrie 2012 și până în 2013, aici au avut loc doar lucrări de anvelopare și consolidare a clădirii, care era cu risc seismic.

S-au montat stâlpi de susținere, iar frumosul travertin natural de pe pereți a fost acoperit ici-colo cu niște panouri sinistre. În plus, s-au făcut reparații la acoperiș și la tâmplăria exterioară.

În rest, nimic. Ba chiar, interiorul s-a degradat, astfel că de șapte ani aerogara Băneasa, a cărei denumire oficială este Aerportul Internațional „Aurel Vlaicu”, este în paragină.

Reabilitatea Aeroportului Băneasa costă peste 55 de milioane de lei

Astăzi, s-a semnat, în sfârșit, contractul  care presupune reabilitarea și funcționarea interioarelor clădirilor A, B și Rotondă. Acesta a fost câștigat de Asocierea SC Bog’Art SRL- SC UTI Grup SA pentru 55.524.200,00 lei, fără TVA. Lucrarea ar trebui să fie gata în opt luni, dintre care două luni sunt rezervate pentru proiectare.

Dar reparațiile trebuie să țină cont de faptul că întreaga clădire este monument istoric, iar constructorul este obligat să lucreze numai cu specialiști și să restaureze toate elementele originale: travertinul de pe pereți, marmura de Rușchița de la biroul de check-in și pardosela mâncată de vreme.

Din punct de vedere tehnic, Aeroportul Băneasa va beneficia de sisteme de ultimă generație: centrală de climatizare şi ventilație în subsol, sisteme în caz de incendii și de securitate. 

Taxele pe Aeroportul Băneasa vor fi mai mari

”Plecările” de data aceasta se vor extinde  pe două etaje, în timp ce la parter va fi Terminalul ”Sosiri”. Întreaga construcție va fi gândită ca un loc ultramodern, de lux, în special pentru oamenii de afaceri, circa 350 de pasageri pe oră.

Aici vor ateriza și decola cursele private, dar și cele comerciale, operate de companiile aeriene care-și vor permite să plătească un cost mai mare, pentru confortul clienților lor.

Acum, pentru Aeroportul Otopeni se percepe o taxă de 14 euro de pasager, iar la Băneasa va fi un tarif de cel puțin 20 de euro, ce se va reflecta în prețul biletului.

De aceea, este clar că low-cost-urile nu-și vor mai permite să opereze pe Băneasa. În prezent, aeroportul are peste 25.000 de pasageri pe an, care trec numai prin Terminalul de Aviație Generală, clădirea aeroportului fiind închisă, dar după modernizarea ei capacitatea va fi de 350.000 de călători.

De-a lungul timpului, au trecut prin Băneasa: Papa Ioan Paul al II-lea, Prințul Albert al II-lea de Monaco, Bill Gates sau Madonna.

Citește și:

https://www.click.ro/news/national/sfarsit-avem-o-pista-ca-n-europa-uite-cum-arata-calea-de-rulare-golf-de-pe-aeroportul

https://www.click.ro/news/national/s-ales-varianta-pe-unde-va-trece-trenul-spre-aeroport-uite-cand-va-fi-gata

Mai multe