ANCOM, „bombardat” de reclamații! Mai mulți utilizatori de cartele prepay și-au pierdut numerele de telefon

1 septembrie 2024 11:00   Național

ANCOM primește frecvent reclamații de la utilizatorii de cartele preplătite, legate în special de pierderea numarului de telefon din cauza nerespectării termenelor de reîncărcare prevăzute de furnizori. În acest context, reprezentanții autorității de reglementare în comunicații vin cu câteva sfaturi și  recomandări pentru utilizarea în condiții optime a serviciilor de telefonie și internet prin intermediul cartelelor preplătite.

Cartelele preplătite oferă avantajul unui control mai riguros al consumului de voce și date și, implicit, al costurilor asociate utilizării acestora. De asemenea, ofertele sunt mai dinamice și utilizatorii pot opta cu usurință pentru ofertele adaptate nevoilor lor de consum. Totuși, cei care aleg acest tip de servicii trebuie să aibă în vedere reîncărcarea periodică a cartelei și, eventual, activarea unei opțiuni cu beneficii suplimentare.

Este important de știut că metodele de reîncărcare a cartelelor preplătite, perioada de valabilitate/de grație a cartelei sau condițiile de activare și reactivare a opțiunilor sau planurilor tarifare sunt stabilite de fiecare furnizor, în funcție de politica sa comercială. Legislația din domeniul comunicațiilor electronice nu stabilește condiții concrete pentru furnizarea serviciilor de comunicații electronice prin intermediul cartelelor preplătite și nici nu abilitează ANCOM să intervină în modul în care furnizorii își stabilesc ofertele comerciale.

De regulă, după expirarea perioadei de valabilitate a creditului/opțiunii, furnizorii pot oferi o perioada de grație, care începe în ziua următoare expirării perioadei de valabilitate și pe parcursul căreia utilizatorul poate fi apelat și poate apela doar anumite numere gratuite. În situația în care utilizatorul nu efectuează o reîncărcare înainte de expirarea perioadei de grație, accesul la servicii este complet restricționat, iar cartela nu mai poate fi utilizată. În această situație, numărul de telefon poate fi alocat altui abonat, dar cu respectarea perioadei „de carantină” de 60 de zile, potrivit legii.

Citește continuarea pe canal33.ro. 

Mai multe