Așa afli dacă angajatorul ți-a plătit contribuţiile pentru pensie
În condițiile în care începând cu 1 septembrie 2021 cuantumul pensiei pe care o vor primi pensionarii va ţine cont doar de plăţile efective către casele de pensii, este foarte important ca fiecare angajat să monitorizeze felul în care angajatorul se achită de această obligație.
Din fericire, informațiile despre plata către casele de pensii a contribuțiilor pentru pensii sunt accesibile pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice.
Astfel, contribuabilii activi, adică cei care încă sunt angajați cu contract de muncă, pot obține următoarele informații:
- privind datele din carnetele de muncă stagiile anuale şi lunare aferente perioadei începând cu aprilie 2001
- din declaraţiile D112 depuse de angajatori informaţii referitoare la viramentele la PILON II de pensii private
- referitoare la pensia comunitară informaţii referitoare la debitele din executare silită
- referitoare la fişa financiară.
Orice salariat din România îşi poate crea un cont de utilizator pe site-ul Casei Naţionale de Pensii Publice (CNPP) pentru a afla ce vechime în muncă a acumulat pentru pensia de stat. Odată creat contul, salariații pot afla rapid vechimea acumulată, prezentată fie ca situaţie lunară, fie ca situaţie anuală, informează avocatnet.ro.
Pentru aceasta, angajatul trebuie să-și creeze un cont pe site-ul CNPP. Mai întâi, este nevoie să completeze un formular online, care apoi trebuie tipărit şi prezentat, împreună cu actul de identitate (original şi copie), la orice casă locală de pensii. Ulterior, acesta va primi primi un e-mail prin care își va putea seta parola contului, după care va putea accesa efectiv contul său din site-ul CNPP.
Află de pe Adevarul.ro pașii necesari pentru accesarea contului tău din site-ul CNPP
Citește și:
Ce pensie poţi avea dacă nu ai cotizat minimum 15 ani
A murit Gheorghe Bălășoiu, românul cu cea mai mare pensie. Ce sumă uriașă încasa lunar