Aşa ajungi să faci de două ori inspecţia tehnică a maşinii

25 mai 2017 21:01   Național
Ultima actualizare:

Cine ajunge la Registrul Auto Român cu maşina pentru o problemă care nu are legătură cu inspecţia tehnică periodică (ITP) ar putea ajunge şi pe rampa de testare. Asta prevede un proiect de lege, care le permite inspectorilor să facă o reverificare, în cazul în care au dubii că ceva nu funcţionează normal.

Eliminarea taxei de mediu a dat liber la hârburi. Tot mai multe maşini ieftine aduse din străinătate au invadat şoselele din România. Vorbim despre 167.000 de autovehicule vechi, care au intrat în circulaţie în primele patru luni ale anului. Asta nu a făcut decât să întărească rândurile autoturismelor bătrâne deja existente. Potrivit statisticilor, vârsta medie a parcului auto naţional era acum trei ani de 13 ani, în condiţiile în care de pe piaţa externă au tot fost înmatriculate maşini care aveau deja o vechime de peste zece ani. Această vechime înseamnă şi defecţiuni pe măsură, dar şi poluare. Asta le-a dat de gândit guvernanţilor care au decis că e timpul să transpună reglementările existente într-o lege pentru obţinerea ITP-ului, dar şi reverificarea lui. Ieri, Guvernul a adoptat modificarea Ordonanţei 81/2000 privind inspecţia tehnică periodică. Proiectul de lege va ajunge în Parlament şi ar trebui să intre în vigoare pe 20 mai 2018. 

Iată ce prevede!

  • Maşinile pot fi reverificate în cei doi ani de valabilitate a certificatului. ”Şoferii nu vor fi chemaţi de acasă pentru reverificare, ci, dacă maşina ajunge la RAR pentru omologare sau altceva, iar inspectorul constată că vehiculul are probleme de frânare, spre exemplu, o va pune pe rampă şi va retrage certificatul. În plus, Corpul de Control va merge să verifice staţia unde maşina a obţinut ITP-ul, în cazul în care deficienţele nu puteau fi dobândite ulterior. Ceea ce facem şi în prezent”, ne-au explicat reprezentanţii RAR;
  • Şoferii nemulţumiţi pot contesta rezultatul ITP la RAR;
  • Staţiile autorizate vor fi controlate de inspectori ai RAR sub acoperire, care vor merge cu maşini defecte să vadă dacă obţin IPT-ul;
  • Taxiurile,  maşinile de transport persoane şi cele care se închiriază vor face primul ITP după un an, dacă la data primei înmatriculări în România au fost noi;
  • Inspectorul nu va mai putea face ITP-ul rudelor;
  • RAR va ţine o evidenţă informatizată a situaţiei ITP-urilor, iar informaţiile despre fiecare vehicul vor fi păstrate minimum 48 de luni;
  • Va fi recunoscut ITP-ul făcut în UE.
Mai multe