Aşa arată autostrăzile care ar trebui să fie gata!

30 iulie 2017 14:40   Național
Ultima actualizare:

Promisiunile nu costă nimic. Asta o ştiu şi guvernanţii, care la fiecare început de an ne anunţă ce planuri măreţe au. Cei de la Transporturi ne-au promis că în acest an vom circula pe încă 160 km de autostradă, însă, până acum au fost finalizaţi doar 28 km.

160 km de autostradă sau 75 de minute de mers cu maşina în linie dreaptă la o viteză de 130 km/h. Cam aşa s-ar putea traduce promisiunea făcută de autorităţi pentru 2017. Au trecut şapte luni, timp în care au fost finalizaţi doar 28 km. Vorbim despre Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Şi e posibil să rămânem doar cu ei. Luna viitoare ar fi trebuit să mai fie gata încă 21 km, Lotul 3 din Lugoj-Deva, dar o parte din lucrare s-a surpat pe 14 iulie. Ştefan Ioniţă, directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a declarat faptul că terasamentul s-a prăbuşit, din cauza unor probleme de calitate. Lotul 4, care se întinde pe 22 km, din aceeaşi autostradă, este finalizat în proporţie de 50% şi e posibil să fie inaugurat în septembrie.

Pentru primul lot din Sebeş-Turda, lung de 17 km, sunt încă probleme cu exproprierile, astfel că termenul a fost prelungit până în iunie 2018, iar Lotul 2, de 24 km, până în aprilie 2018. Avem o şansă cu Loturile 3, de 12,45 km, şi 4,  de 16,3 km, unde termenele actualizate sunt pentru la toamnă. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost în control pe şantier şi a constatat că mobilizarea muncitorilor era slabă.

Cât priveşte tronsonul Suplacu de Barcău – Borş, lung de 60 km şi construit pe jumătate de Bechtel, urmează să fie relicitat, după ce anul trecut a fost reziliat contractul cu spaniolii de la Corsan. Mai nou, autorităţile au anunţat că vor să obţină finanţare europeană. Tot pentru 2017 sunt programaţi să fie gata 10 km din Autostrada Câmpia-Turzii- Târgu Mureş. Mai exact, Lotul Ungheni-Ogra, realizat în proporţie de 17,21 %. Are termen de finalizare luna decembrie, însă imaginile de la faţa locului nu sunt deloc încurajatoare. 

Circulăm cu viteză doar pe 750 de kilometri

Până în anul 2020, se vor construi peste 1.200 km de autostradă, 1.900 de kilometri de drum expres, drumuri Transregio şi Transeuro, cât şi variante ocolitoare, potrivit Master Planului aprobat de Bruxelles. În realitate, ţara noastră are în acest moment doar 750 de kilometri de autostradă şi multe promisiuni pentru anul acesta. Studiile arată că cei mai mulţi kilometri de autostradă au fost deschişi traficului în anul 2013, respectiv 117,885, iar cei mai puţini în 2006 (17,58). Cea mai veche autostradă din România este Bucureşti - Piteşti, dată în exploatare în anul 2000. Lungimea acesteia este de 96 km, iar costurile s-au situat la circa 248,693 milioane de lei, fără TVA. Autostrada Bucureşti-Piteşti a fost construită cu bani de la bugetul de stat de consorţiul Federici-Astaldi-Todini.

Mai multe