Aştepţi să se termine protestele ca să deschizi podul?
Este singurul proiect din ultimi ani terminat la timp. E necesar, superb, genial chiar şi gata în proporţie de sută la sută. Dar are un defect: nu poate fi inaugurat fiindcă protestele de stradă din Capitală ar umbri momentul tăierii panglicii!
Pasajul Pipera, care asigură un trafic lejer în nordul Capitalei pentru zeci de mii de bucureşteni care lucrează sau locuiesc aici, este finalizat în proporţie de sută la sută.
Edilii Capitalei şi constructorii podului recunosc asta. E un proiect vital pentru şoferi şi aşteptat de mulţi ani de locuitorii din nord.
Cu toate acestea, reprezentanţii Municipalităţii au decis că el nu poate fi deschis încă din cauza unor noi lucrări care au apărut.
„Lucrările la pasaj sunt finalizate în proporţie de sută la sută încă din luna decembrie. Există întârzieri din cauza mai multor lucrări la reţelele de utilităţi, în special la reţelele electrice. Imediat ce lucrările menţionate vor fi terminate (în măsura în care condiţiile meteo vor permite acest lucru), constructorul va putea finaliza întreaga lucrare, permiţând darea în folosinţă atât a pasajului cât şi a benzilor de circulaţie din lateralul podului", ne-au răspuns reprezentanţii Municipalităţii.
Constructorii au o altă părere. „Nu mai sunt nici un fel de lucrări de făcut, podul e funcţional. Mâine (n.n. azi) dacă veniţi, veţi putea circula pe el fără probleme. Nu ştiu ce intenţii are primăria şi nu e treaba noastră", ne-au spus surse din cadrul companiei constructoare.
Nici noi, nici bucureştenii nu ştim care sunt intenţiile edililor, însă e cât se poate de evident că momentul deschiderii podului ar fi eclipsat de evenimentele zilei în Capitală: protestele din Piaţa Universităţii.
Pasajul Pipera are 474 metri lungime şi supratraversează bulevardul Barbu Văcărescu şi Calea Floreasca. Concomitent cu realizarea lui, s-a executat lărgirea Şoselei Pipera, de la două la şase benzi. Lucrarea a costat circa 142 de milioane de lei.
Pasajul Pipera, amânat de două ori
Pasajul Pipera trebuia deschis înainte de Revelion, conform declaraţiilor primarului Oprescu. Momentul a fost amânat până la întoarcerea edilului din concediu, adică la 10 ianuarie. Acum, inaugurarea va avea loc, cel mai probabil, peste o lună.
Podul este dotat cu panouri antizgomot, pentru confortul locatarilor de pe Şos. Pipera
Podul Basarab, inaugurat, deşi nu e gata
Cel mai mare proiect de infrastructură din Capitală, inaugurat cu mare fast la 18 iunie 2011, a fost „predat" bucureştenilor înainte să fie terminat. Pasajul Basarab a beneficiat de cea mai modernă, inteligentă şi scumpă staţie intermodală, care ar fi trebuit să le permită călătorilor o mobilitate sporită.
Tramvaiele liniei 1 circulă pe pod, însă nu opresc în staţia de aici
Ei ar fi putut să coboare din tramvai pe pod, să ia liftul până la metrou, ori să ajungă direct pe peronul Gării de Nord cu ajutorul unui trotuar rulant, similar celor din aeroporturi.
Acest lucru nu se întâmplă fiindcă staţia nu este gata nici acum din cauza unor iţe birocratice. Cu toate acestea, pasajul a fost deschis circulaţiei fără probleme, fiindcă şoferii aveau nevoie de el pentru a se deplasa cu uşurinţă în nord-vestul oraşului.