Atenție! Și camerele de rovinietă surprind vitezomanii
Gonesc ca vântul și ca gândul pe autostrăzi crezând că nu-i înregistrează nimeni, însă camerele de supraveghere îi surprind pe toți vitezomanii. Inclusiv cele pentru rovinietă, care aparțin Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Camerele Poliției Române, amplasate pe post de radare fixe, nu mai funcționează de câțiva ani. Și-au pierdut omologarea, iar cele mai multe sunt stricate, astfel că nu mai pot fi folosite nici pentru supravegherea traficului. Au mai răms acum aparatele CNAIR.
Potrivit companiei, din totalul de 2.566.966 vehicule analizate, în 2017, 323.159 au fost suprinse că au depășit viteza regulamentară pe autostrăzi, de 130 km/h.
Dintre acestea, 62.094 au circulat cu viteze cuprinse între 150 - 250 km/h și 536 cu viteze de peste 200 km/h.
”Dacă aparatele nu sunt deținute de Poliție și nu sunt omologate ca radar, nu pot fi folosite pentru amenzi. În plus, în fața imaginilor trebuie să existe un agent constatator care să întocmească procesul verbal”, ne-au explicat surse din cadrul IGPR.
Anul trecut, a existat o idee ca toate cele 74 de camere folosite pentru depistarea șoferilor care circulă fără rovinietă să fie utilizate și pe post de radare. Adică, sistemul să meargă pe baza unor senzori poziţionaţi în asfalt la o distanţă de 2,5 metri unul de celălalt. Iar pe baza lor să fie calculat timpul în care maşinile parcurg distanţa dintre cei doi senzori. Șoferul ar urma să fie fotografiat de camera de rovinietă și să primească amenda acasă.
De anul acesta, ar fi trebuit să fie demarat proiectul pilot pe Autostrada Soarelui, cu patru camere.