Aţi făcut autostradă care se opreşte-n coadă
Vă vine să credeţi sau nu, dar, după zece ani de la începerea lucrărilor, muncitorii asfaltează ultimii trei kilometri ai Autostrăzii Bucureşti-Ploieşti. Acum avem altă problemă! Străzile care vor asigura intrarea în Bucureşti nu au fost lărgite, sunt pline de gropi, iar, la orele de vârf, sunt complet blocate.
Ce ironie! După zece ani de lucrări şi de promisiuni, vom avea, în sfârşit, o autostradă „întreagă” între Bucureşti şi Ploieşti.Din păcate, mult-visata şi mult-aşteptata şosea de viteză se va „înfunda” chiar la intrarea în Capitală. Adică, la intersecţia Şoselei Petricani cu strada Fabrica de Glucoză din sectorul 2.
Şi asta, pentru că această zonă, care a devenit în ultimii 10 ani cel mai important centru de birouri din Capitală, nu a fost deloc modernizată.Mai precis, aici ar fi trebuit să fi fost deja amenajat un sens giratoriu, semnalizat corespunzător.De asemenea, strada Fabrica de Glucoză, care în prezent are câte o bandă pe sens, ar fi trebuit să fie lărgită, astfel încât să preia traficul de pe autostradă.
Dar, de abia la 22 iunie, primarul Capitalei, Gabriela Firea, a semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a străzii, pe care, la orele de vârf, se formează cozi de maşini dintr-un capăt în altul.Conform contractului, lucrările presupun lărgirea străzii Fabrica de Glucoză, între Calea Floreasca şi Şoseaua Petricani, de la o bandă pe sens la câte două benzi pe fiecare sens şi reconfigurarea intersecţiei cu Bulevardul Barbu Văcărescu.
Durata de execuţie e de 18 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, ceea ce înseamnă că vom mai avea mult de aşteptat până să circulăm civilizat în această zonă.Lucrările la Autostrada Bucureşti-Ploieşti au început în 2007. În urmă cu cinci ani, au fost daţi în folosinţă 55,5 km, iar, de atunci, nu a mai fost inaugurat nimic.