Au coborât «cârtiţa Filofteia» să sape metroul
“Monstrul” de la Răzoare a ajuns în subteran. Cu ajutorul unor frânghii, “Filofteia”, primul utilaj care va săpa tunelele de metrou spre Drumul Taberei, a fost coborât, ieri, în staţia Academia Militară. Pus pe nişte şine, acesta va începe să foreze din ianuarie. Sora geamănă, “Varvara”, i se va alătura mâine.
Forfotă mare pe şantierul viitoarei staţii de metrou Academia Militară. Ieri, în ziua în care Metrorex a împlinit 33 de ani, muncitorii au coborât în subteran prima "cârtiţă", botezată "Sf. Filofteia".
Cele două utilaje vor săpa în paralel şi vor fi urmate de câte şase sănii
Mâine urmează să fie adus şi cel de-al doilea scut TBM (Tunnel Boring Machine), denumit "Sf. Varvara". Cele două utilaje vor începe săpăturile pentru galeriile subterane ale primului tronson al Magistralei 5, Eroilor-Drumul Taberei, în ianuarie 2013, fiecare pe câte un sens de mers. Primele săpături se vor face de la staţia Academia Militară spre staţia Orizont, unde se va ajunge în 25 de zile. "Scuturile vor acţiona în paralel şi vor fi urmate de câte şase sănii, care vor colecta pământul dislocat de freze.
Scutul are nişte “dinţi” uriaşi cu care “va muşca” pământul
Utilajele vor înainta pe sub pământ 20 de metri pe zi, astfel că, dacă nu întâmpină obstacole, ar trebui să ajungă la capătul Magistralei 5 (staţia Râul Doamnei) în circa 200 de zile. Scuturile vor săpa non-stop. Odată pornite, nu se mai opresc decât atunci când ajung în următoarea staţie. De aceea, se va lucra în trei schimburi", ne-a declarat inginerul Ioan Ursu.
“Cârtiţa Varvara” aşteptată pe şantier să fie şi ea coborâtă în staţie
Fiecare scut are 70 de metri lungime şi cântăreşte 960 de tone, adică de 34 de ori mai mult decât cel mai cunoscut avion de pasageri din lume (Boeing 737). Bucureştenii din Drumul Taberei vor avea acces la nouă staţii noi, care ar trebui să fie gata în 2015. Potrivit reprezentanţilor Metrorex, lucrările au deja o întârziere de zece luni, pe care constructorii speră să o recupereze. Realizarea primului tronson de pe Magistrala 5 costă 215 milioane de euro.