Au plimbat "cârtiţa" cu maşinile prin oraş
Un transport agabaritic a blocat zilele trecute Capitala. Mai multe maşini mari au cărat pe platformă bucăţi din uriaşul utilaj care va săpa tunelul de metrou pentru ultimele două staţii de pe Magistrala 4 (M4) de metrou.
Lucrările la staţiile Laminorului şi Străuleşti de pe M4 au intrat în linie dreaptă. După ce s-au finalizat săpăturile, urmează construirea tunelelor. Pentru asta a fost adusă din Franţa o ”cârtiţă”, în genul celor care au forat la Magistrala 5- Eroilor-Drumul Taberei.
Pentru că are peste 400 de tone, utilajul a fost cărat, săptămâna trecută, până la şantier pe mai multe platforme, astfel că în zona de nord a Capitalei traficul a fost dat peste cap pentru câteva ore.
Transportul agabaritic a plecat din Călăraşi şi a intrat în Bucureşti pe Centură, a luat-o pe la Mogoşoaia, Şos. Bucureşti-Târgovişte, cartierul Pajura. Ca să poată fi descărcate elementele a fost nevoie de o macara, după care au fost montate în subteran. Reprezentanţii Metrorex au ţinut să precizeze că forarea pe sub pământ va fi greoaie.
”Pentru că este un singur scut, acesta pleacă de la staţia Străuleşti, ajunge la staţia Laminorului, se scoate, se aduce înapoi, pleacă pe firul doi, apoi se scoate şi se bagă pe capătul celălalt, iar se scoate, iar se bagă în subteran”, a explicat Cătălin Homor, director interimar la Metrorex.
Cârtiţa are un diametru de 6,6 metri şi va săpa patru tuneluri de 500 de metri lungime. Lucrările vor fi gata în 2016, cu o întârziere de un an, iar valoarea proiectului se ridică la 1,115 miliarde lei.