Autostrada asta e mai mult scumpă decât lungă
În România, drumurile se construiesc greu, prost şi foarte scump. Nu mai puţin de zece milioane de euro plăteşte statul pentru un kilometru de autostradă. Uneori doar ca să o dărâme şi să o ia de la capăt!
Firmele Aktor (Grecia) şi EuroConstruct Trading 98 (România) au câştigat contractul pentru construcţia ultimei porţiuni din autostrada Bucureşti-Ploieşti. Pentru “doar” 30 de milioane de euro, constructorii şi-au luat angajamentul să dea “la gata” un ciot de 3,3 km din zona de nord a Capitalei, din zona Petricani şi până la şoseaua Popasului.
Suma este uriaşă, dar este drept că nici lucrările nu se anunţă prea uşoare, spun cei de CNADNR. Mai ales că proiectarea şi execuţia finală a primilor 3,3 km din autostrada A3 includ şi finalizarea lucrărilor la nodurile rutiere Centura Bucureşti (km 6+500) şi Moara Vlăsiei (km 19+500). În plus, sectorul de autostradă în cauză este unul cu câte trei benzi pe sens şi prevede şi realizarea a două poduri, unul peste strada Popasului şi altul peste calea ferată Bucureşti-Constanţa.
“Durata contractului este 70 luni, din care 4 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuţie şi 48 luni perioada de garanţie a lucrărilor. În prezent, procedura se află în perioada de depunere a unor posibile contestaţii”, subliniază CNADNR.
Ciotul de 3,3 km de autostradă a fost scos la licitaţie pe 15 mai, la trei luni de la rezilierea contractului initial cu italienii de la Impresa Pizzarotti. Acela a fost unul dintre cele mai păguboase contracte de autostrazi semnate de autorităţile române, în care, după opt ani de lucrări şi costuri umflate cu peste 30%, bucata de 19 km dintre Bucureşti şi Moara Vlăsiei nu a fost finalizată.