„Autostrada suspendată” ne va costa 1,5 miliarde de euro
„Autostrada suspendată”, botezată de primarul Oprescu, „Inelul median de circulaţie”, denumit de arhitecţi. Spuneţi-i cum vreţi, însă trebuie să ştiţi că aveţi în faţa dumneavoatră cel mai mare proiect de infrastructură conceput în Capitală după 1989. Azi, studiul de fezabilitate şi planurile urbanistice zonale aferente investiţiei au fost avizate de comisia de urbanism din cadrul Primăriei Capitalei.
Primul pas în realizarea proiectului a fost făcut azi. Specialiştii Municipalităţii au fost de acord cu propunerile înaintate de arhitecţi pentru realizarea primului tronson din „inelul median de circulaţie”, cuprins între Şos. Colentina şi Lacul Morii. Inelul de nord, care măsoară 13,5 kilometri, are ca punct de plecare intersecţia cu Şos. Colentina (în zona căii ferate). În continuarea traseului, şoseaua se intersectează cu Şos. Andronache, face legătura cu viitoarea autostradă Bucureşti-Braşov, intersectează str. Petricani, Şos. Pipera, Bd. Aerogării, Şos. Nordului, subtraversează Parcul şi Lacul Herăstrău, taie Bd. Poligrafiei, Şos. Chitilei, Calea Giuleşti şi Şos. Virtuţii.
Şoseaua nu va fi sută la sută suspendată. Arhitecţii care au lucrat la acest proiect au prevăzut mai multe pasaje sub şi supraterane în punctele în care au intuit că circulaţia se va bloca. În zona de nord-est a oraşului, Bd. Dimitrie Pompeiu, Şos. Fabrica de Glucoză şi nodul rutier care va face legătura cu viitoarea autostradă Bucureşti-Braşov sunt, spun arhitecţii, sunt trei puncte generatoare de trafic intens. Prin urmare aici vor fi construite două pasaje subterane, unul pe direcţia Bucureşti-Voluntari, celălalt în sens invers. „Pe relaţia Voluntari Bucureşti va fi un pasaj subteran la nivelul -2, care va trece pe sub pasajul celălalt”, a declarat, pentru b365.ro, Vlad Chiotan, manager Infrastructură Edilitară al companiei care a realizat studiul de fezabilitate.
Autostrada coboară din nou în subteran în dreptul Pasajului Băneasa. Aici va subtraversa parcul şi lacul Herăstrău, pe o lungime de 2 kilometri. Şoseaua va avea trei benzi pe fiecare sens. Traseul inelului median devine şi mai spectaculos pe măsură ce se apropie de cartierul Chitila. De la intersecţia Calea Griviţei-Bd. Bucureştii Noi, arhitecţii au prevăzut două pasaje subterane şi un ansamblu de poduri în zona Gării Chitila Triaj. „Triajul Chitila va fi traversat cu un ansamblu de poduri metalice spectaculoase. Va fi realizat un arc de 200 de metri, dar şi un pod hobanat în curbă, tot de vreo 200 de metri”, a mai spus Chiotan. Asta nu e totul, căci pe Şos. Virtuţii va mai apărea un pasaj subteran care va face legătura cu Podul Grant.
Nimeni nu ştie în acest moment când pot începe lucrările şi cât vor dura ele. Specialiştii care au lucrat la acest proiect sunt optimişti că acesta va fi realizat. „Cred în acest proiect. Problema este când şi cum se va face, fiindcă este unul extrem de complex”, ne-a spus arhitectul Sorin Gabrea, care a lucrat la elaborarea studiului de fezabilitate.Inelul median de circulaţie nu surprinde doar prin complexitate, ci şi prin valoarea proiectului. Experţii spun că acesta costă nu mai puţin de 1,5 miliarde de euro. Şoseaua măsoară 55 de kilometri lungime şi va fi realizată etapizat, pe tronsoane de 13-14 kilometri.