Autostrada „suspendată” va avea tunel de 2 km pe sub Parcul Herăstrău

29 iunie 2011 13:47   Național
Ultima actualizare:

Specialiştii angajaţi de Municipalitate să elaboreze studiul de prefezabilitate pentru cel mai mare proiect de infrastructură imaginat vreodată în Bucureşti au prezentat ieri trei variante ale viitoarei autostrăzi urbane. Prima vizează realizarea acestui drum expres exclusiv la nivelul solului, cu ocolirea Parcului Herăstrău şi dotat cu pasaje supraterane.

Cea de-a doua prevede construirea unei şosele, de-ao parte şi de alta a căii ferate care înconjoară oraşul şi realizarea unui tunel subteran în zona Casei Presei. Cea de-a treia, preferată de Oprescu, vizează realizarea unei şosele sprijinite pe piloni (suspendată), la nord de calea ferată, şi coborârea ei în subteran, prin intermediul unui tunel de 2 km (în zona Parcului Herăstrău).

Citeşte şi:

Autostrada lui Oprescu, sugativă de bani

Chinezii şi coreenii se bat pe autostrada suspendată

Bucureştenii vor plăti vinietă pentru autostrada suspendată

Indiferent de varianta aleasă de edili, costul de execuţie al autostrăzii imaginate de primarul general este cuprins între 800 de milioane şi 1,4 miliarde de euro. Autostrada, care are o lungime de 55 km, va fi realizată pe secţiuni de 16-17 km. Prima care va fi făcută este porţiune de nord, cuprinsă între Lacul Morii şi Şos. Colentina.

Proiectul acestui prim tronson are următoarele caracteristici:Traseul cuprins între Şos. Colentina şi Şos. Andronache va beneficia de două artere, de-o parte şi de alta a căii ferate, şi de o serie de bucle rutiere, pentru conectarea la alte artere de circulaţie existente.

La intersecţia autostrăzii cu Şos. Andronache e prevăzut un pasaj suprateran, pe direcţia Şos. Andronache – Şos. Ştefăneşti.Între Şos. Andronache şi viitoarea Autostradă Bucureşti-Braşov (în dreptul cimitirului Andronache) se poate construi un alt pasaj suprateran şi o nouă stradă, cu câte o bandă pe fiecare sens.

În apropierea străzii Gherghiţei se va realiza legătura cu viitoarea Autostradă Bucureşti-Braşov, prin intermediul unui giratoriu amenajat la sol.La intersecţia cu Şos. Petricani autostrada suspendată va fi conectată la cele două artere deja existente, Şos. Pipera şi Şos. Petricani, şi la pasajul care acum e în lucru.

Intersecţia cu strada Avionului: aici se va face un pasaj denivelat superior şi se ia în calcul prelungirea liniei de tramvai spre nord, pe strada Câmpu Pipera.

Tronsonul str. Avionului – Pasajul Băneasa prevede crearea unei nou artere care să preia tot traficul de pe străzile mici (Pechea, Zeletiu, Trifeşti). Intersecţia cu str. Elena Văcărescu: aici va fi un alt pasaj suprateran, pe direcţia străzii Elena Văcărescu.La intersecţia cu Şos. Bucureşti-Ploieşti şi cu Bd. Poligrafiei sunt prevăzute accese noi şi sensuri giratorii.

Tronsonul Poligrafiei – Calea Griviţei: rampele pasajului subteran de aici vor fi lungite, iar intersecţia Bd. Bucureştii Noi-Şos. Chitila va suferi ample modificări. Calea Griviţei ar putea fi conectată la viitoarea autostradă prin intermediul unui pod. Din acest loc, şoseaua la care lucrează specialiştii va fi realizată exclusiv pe piloni, la o înălţime de cel puţin 7 metri de sol.

Proiectul întregii autostrăzi suspendate a fost lansat azi în dezbatere publică, la sediul Primăriei Capitalei. Bucureştenii care vor să se pronunţe pe marginea acestui subiect o pot face şi online, începând cu data de 5 iulie, pe site-ul: http://inelulmedian.ro.

Mai multe