Autostrada Transilvania. Imagini de pe segmentul Târgu Mureș-Oradea, de 10 km, gata până la finele anului
Până la finele anului vom avea gata încă 10 km din Autostrada Transilvania. Este vorba despre segmentul Târgu Mureș-Oradea, pe care se lucrează la foc automat, iar ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că circulația va fi deschisă la termenul prevăzut.
”Se lucrează bine pe autostrada care va face conexiunea dintre Târgu Mureș și aeroportul acestui oraș, ca dovadă că stadiul lucrărilor a ajuns acum la peste 70%. Segmentul de aproximativ 10 km face parte din Autostrada Transilvania Târgu Mureș - Cluj Napoca - Oradea. Aici se fac lucrări pe toate fronturile”, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Potrivit acestuia, se așterne stratul final de uzură, se lucrează la finalizarea podurilor și pasajelor (sunt 9, în total) și la semi-nodul rutier de la Ungheni, plus cele două sensuri giratorii prin care proiectul se conectează la Municipiul Târgu Mureș.
”Proiectul început în iulie 2020 va fi gata până la finalul anului - îmbucurător, înainte de termen”, a mai precizat demnitarul.
Pe unde va trece și când va fi gata autostrada Transilvania
Autostrada Transilvania este încă în construcție. Aceasta pornește de la București spre nord, urmând să traverseze Munții Carpați prin Valea Prahovei, să străbată Podișul Transilvaniei pe direcția SE-NV, și să ajungă, prin nordul Carpaților Occidentali, la punctul de trecere a frontierei cu Ungaria de la Borș. Autostrada va lega orașele București, Ploiești, Brașov, Făgăraș, Sighișoara, Târgu Mureș, Turda, Cluj-Napoca, Zalău și Oradea, lungimea totală planificată a autostrăzii fiind de 584 km.
La elaborarea planului inițial, autoritățile române au împărțit Autostrada A3 în două proiecte independente: Autostrada București–Brașov și Autostrada Brașov–Cluj–Borș, intitulată și Autostrada Transilvaniei, punctul comun fiind orașul Brașov.
În 2015 însă, master planul general de transport, care elabora prioritățile de dezvoltare a infrastructurii, nu mai cuprindea din autostrada A3 decât proiectul autostrăzii Comarnic–Brașov și cel al autostrăzii Târgu Mureș–Borș.
Legătura Brașov–Târgu Mureș era clasificată doar ca drum transregio, un statut inferior celui de drum expres.
Citește și:
Autostrada Transilvania. 41 km noi de autostradă au fost scoși la licitație de CNAIR
Câți kilometri de autostradă are România și câți s-ar putea inaugura în 2021