Avertizarea veterinarilor. Verificaţi produsele alimentare cumpărate online!

28 martie 2020 11:49   Național
Ultima actualizare:

Comerţul on-line s-a intensificat în această perioadă când pandemia ne ţine în case. Veterinarii ne atrag atenţia că se impune o atenţie sporită. Verificaţi produsele alimentare cumpărate on-line!

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) sfătuiește pe toți consumatorii să urmarească cu atenție sporită atunci când cumpară produse alimentare prin comerțul on-line.

Veterinarii ne atrag atenţia că se impune o atenţie sporită. Verificaţi produsele alimentare cumpărate on-line!

„Intensificarea comerțului on-line în această perioadă, cu alimente de toate tipurile, cum ar fi produse alimentare proaspete, refrigerate, congelate, preparate, uneori împreuna cu produse nealimentare, impune o atenție sporită a consumatorilor, fiind necesar ca acestia să verifice modul de prezentare al ambalajelor și produselor achiziționate precum și respectarea condițiilor de păstrare/depozitare specifice fiecărui tip de aliment”, informează ANSVSA.

Consumatorii pot sesiza nereguli din domeniul siguranţei alimentelor, apelând gratuit, din orice rețea de telefonie, numărul de telefon al Call Center-ului ANSVSA: 0800 826 787.

La ce să fiţi atenţi când faceţi comandă on-line

Vânzarea la distanţă a produselor alimentare presupune respectarea de către comercianți a acelorași cerințe referitoare la siguranța alimentelor ca şi în cazul vânzării produselor în magazine.

Cei care vând produse alimentare prin comerțul on-line trebuie să informeze consumatorii cu privire la datele de contact, caracteristicile alimentelor comercializate, termenii şi condiţiile de livrare, astfel încât aceştia să aleagă în cunoștință de cauză, înainte de a finaliza achiziția on-line.

  • Numele sau denumirea comercială, adresa şi alte date de contact (ex.: telefon, email) ale comerciantului de la care achizitioneaza produsele
  • Denumirea produsului alimentar
  • Lista ingredientelor
  • Cantitatea netă de produs alimentar
  • Condiții speciale de transport (pentru alimente congelate sau refrigerate) / depozitare / păstrare și / sau condiţii de consum
  • Ingrediente care pot provoca alergii sau intoleranțe
  • Modul de prezentare al coletelor: pachetele să fie intacte, fără urme vizibile de deteriorare, de ex.: scurgeri de lichide
  • Numărul, tipurile / sortimentele şi cantităţile de produse primite să corespundă cu cele comandate
  • Starea termică a produselor primite (pentru produsele uşor alterabile, refrigerate, congelate) care trebuie sa corespunda cu recomandările producatorului de pe etichetă
  • Integritatea produselor alimentare (ex. fructele sau legumele să nu fie zdrobite, cu semne vizibile de mucegai, etc.) şi a ambalajelor individuale (ambalajul să nu fie deteriorat, rupt, pe care să nu mai fie lizibilă lista de ingrediente, data limita de consum)
  • Bonul fiscal ce conține informații despre produsele livrate şi furnizor (cum ar fi denumire produs, cantitate, preț, magazinul de la care s-au achiziţionat, etc.) util în cazul în care un produs este neconform şi consumatorul doreşte să facă reclamaţie.

Citeşte şi:

Benone Sinulescu răsuflă ușurat: "Am cămara plină pentru trei ani!"

Strângerea de mână datează de 2.800 de ani. Azi e „pusă la zid” de coronavirus

Mai multe