Black Friday 2019. Sute de români au reclamat că au luat țeapă
Zeci de mii de români au pus în coșurile virtuale ”chilipiruri” scoase la vânzare în perioada de Black Friday 2019. Unii dintre ei au ajuns însă la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC), unde au reclamat diferite nemulțumiri, inclusiv că au luat țeapă.
Între 14 și 17 noiembrie 2019, a avut loc perioada oficială de Black Friday 2019. Peste 700 magazine online înscrise în platforma de afiliere 2Performant au arătat că au înregistrat creșteri pe toți indicatorii importanți: 41.000 vânzări online (15.3% creștere față de 2018), în valoare totală de 2.56 milioane euro (creștere de 20.4% față de 2018).
Dar iată că imediat după ce au terminat de numărat banii încasați, unii dintre ei au ajuns să fie reclamați la ANPC. Potrivit bilanțului oficial, inspectorii au primit 540 de sesizări privind această campanie de reduceri, față de 795 în anul 2018.
Se poate sesiza, aşadar, o scădere a numărului de clienţi nemulţumiţi, poate şi pentru că românii au început să verifice de două ori înainte să se arunce cu capul înainte!
Ce au reclamat cumpărătorii de la Black Friday 2019
Aspectele sesizate de către consumatori sunt aceleași ca în feicare an: întârziere la livrare, comenzi achitate şi nelivrate, comenzi anulate, nerespectarea comenzii, campanie falsă de reduceri – reducere falsă a preţurilor (conform sesizărilor din această categorie, înainte de promoţiee preţurile au fost chiar mai mici), stoc epuizat în câteva minute de la începutul campaniei, manipulare defectuoasă la transport, anulare comandă făcută on-line, deşi iniţial au fost acceptate, vouchere inactive în Black Friday, produs neconform, afişarea prețului de referință incorect, informarea eronată privind dreptul de denunțare unilaterală la contract în conformitate cu prevederile OUG 34/2014.
Conform ANPC, toate cele 540 de reclamaţiile sunt în curs de cercetare.