București, orașul șantierelor părăsite!
Pasajul rutier subteran de la Piața Sudului, un nou bulevard care să lege cartierele Titan și Berceni, spitale modernizate la Gomoiu și Foișor. O nouă ”față” pentru Arcul de Triumf . Sunt doar câteva dintre proiectele Primăriei Capitalei care trebuiau terminate în 2015 și care rămân restante pentru la anul. După ce primarul Sorin Oprescu a fost prins cu șpagă totul s-a blocat: zeci de investiții au rămas neterminate. Click vă prezintă principalele lucrări lăsate de izbeliște
Investițiile neterminate din 2015 au însemnat și pierderea unor sume de la UE. Pentru a salva lucrurile în 2016 și a compensa banii europeni, ”Parlamentul” Capitalei a alocat de la bugetul local 225,7 milioane lei pentru finalizarea celor mai multor proiecte rămase în urmă. Practic, în ultima ședință din acest an s-au aprobat bani pentru salvarea dezastrului.
Cel mai vechi șantier din București, care a împlinit deja aproape șase ani și despre care Oprescu promitea că va fi gata în 2015, este străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu. Proiectul prevedea lărgirea Bd Grigorescu la trei benzi pe sens de la intersecția cu Theodor Pallady și construirea unui pasaj suprateran peste râul Dâmboviţa la intersecţia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu. Pasajul va avea câte două benzi pe sens şi un scuar median de 12 metri. În lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului două poduri cu câte trei benzi pe sens.
Un alt proiect abandonat este pasajul rutier subteran de la Piaţa Sudului, care a fost anunțat drept cea mai mare investiție a UE în București. Pe hârtie totul arăta perfect:un pasaj subteran cu o lungime de 356 de metri, construit pe direcţia Calea Văcăreşti – Strada Niţu Vasile. Întreaga lucrare de infrastructură presupune, de asemenea, realizarea a patru pasaje pietonale în intersecţie, pe direcţia Strada Niţu Vasile – Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, dar şi către staţiile de tramvai. A venit sfârșitul anului și odată cu el și crunta realitate: în loc de o intersecție în care traficul să fie ușurat, o zonă blocată, un coșmar al șoferilor.
Alte proiecte importante care aveau ca termen de finalizare 2015 și de care s-a ales praful sunt reabilitarea arterelor Iancului, Pantelimon și Liviu Rebreanu odată cu înlocuirea liniilor de tramvai. Acestea urmau să aibă gazon între ele și să permită un transport silențios și cu viteze sporite.
Tot la sfârșitul lui 2015 urmau să fie inaugurate două unități medicale de nivel european, amenajate prin modernizarea și extinderea Spitalelor de Foișor și Victor Gomoiu. Bucureștiul ar fi avut astfel cel mai mare și dotat spital de ortopedie din România. În plus ar fi fost construit primul spital de copii din România dotat la nivel european. Sfârșitul lui 2015 prinde cele două instituții la stadiul de bibelouri, clădiri neterminate, împânzite de schele și muncitori care mimează că muncesc.
Restaurarea și consolidarea celui mai cunoscut monument din Capitală, Arcul de Triumf este o altă investiție care era programată a se termina în acest an dar totul a rămas la stadiul de intenție.
Modernizarea lacurilor Floreasca și Tei, transformarea acestora în luciuri de apă navigabile a rămas tot un vis frumos. Cele două lacuri termină anul transformate în mlaștini și depozite de gunoaie. Acesta este Bucureștiul, devenit un oraș care l-a inspirit pe Dante atunci când a scris: ”Lăsați voi ce intrați aici orice speranță”