Bucureștiul, cimitir de mașini vechi. Depozitul din sectorul 2, plin de autoturisme, microbuze, camioane abandonate
Primarii de sectoare fac revoluție pe străzile din Capitală. Cu toții au anunțat că duc o luptă aprigă împotriva mașinilor abandonate pe domeniul public. Iar depozitele sunt pline. Numai cei de la Primăria Sectorului 2 spun că au strâns zeci de autoturisme, microbuze și camioane părăsite.
Nu sunt locuri de parcare, astfel că mașinile abandonate de proprietari cu anii trebuie să dispară. Asta au avertizat toți primarii sectoarelor Capitalei. Și au pus în practică anunțul.
”Hingherii” de autovehicule umblă toată ziua pe străzi și ridică cu zecile. Numai la depozitul special amenajat în sectorul 2, autoritățile locale au în custodie 85, dar sunt mii care se află în procedura de ridicare. Iar drumul hârtiilor nu este deloc ușor.
”Din momentul în care prima dată merge poliția locală acolo până când avem dreptul să emitem dispoziția de ridicare a unei mașini abandonate trebuie să treacă minimum șase luni. Avem încă mii de mașini care sunt în proces. Câteodată, proprietarii le mai mută 5 metri, trebuie să reluăm procesul acesta de șase luni de la zero”, a explicat Radu Mihaiu, primarul sectorului 2.
Legea permite să poată fi ridicate doar cele fără ITP și RCA valabile, la care proprietarii nu au răspuns în timp de zece zile somației de a le lua de pe spațiul public.
Pe platforma din sectorul 2 sunt depozitate atât autoturisme, dar și microbuze și camioane. În 30 de zile de când ajung aici, iau drumul către fier vechi.
Mașinile abandonate ajung la fier vechi
”După acest termen și o ultimă notificare, începe procesul de intrare în proprietatea statului și radierea autovehicului. În funcție de cum merge lanțul birocratic, în alte 15-60 de zile mașina e pregătită pentru predarea la REMAT”, a mai precizat Mihaiu.
Acesta îi îndemnă pe bucureșteni să ducă la Rabla mașinile pe care nu le mai folosesc, pentru că este un proces anevoios și costisitor pentru stat.
”Să vă scape primăria de o mașină pe care nu o mai folosiți nu e gratis. O parte din costuri sunt acoperite din valorificarea la fier vechi, dar restul rămân de plată pentru proprietarul care nu s-a descotorosit de ea la momentul potrivit. O mașină care nu mai circulă nu mai ajută pe nimeni. E doar un obiect care adună mizerie și ocupă spațiul public. E mai bine pentru toată lumea dacă vă despărțiți de ea corespunzător și o duceți singuri la fier vechi”, a concluzionat edilul de la 2.
Posesorul maşinii va plăti nu doar cheltuilele de ridicare a autoturismului, ci şi o amendă cuprinsă între 1.000 şi 2.000 de lei.
Ciprian Ciucu, primarul sectorului 6: ”Sunt 15.000-20.000 de maşini abandonate, pline de șoboani”
„Am început să identificăm astfel de maşini şi să le punem buline pe maşini pt a-i avertiza pe cetăţeni. Din estimările noastre, sunt 15.000-20.000 de maşini abandonate, în stare de deteriorare, sunt pline de şobolani unele”, a spus Ciprian Ciucu, primarul sectorului 6.
Iar Robert Negoiță a aratat că autoturismele uitate au devenit focare de infecție. ”Se ridică pentru că erau în ele viespare, cuiburi de şobolani, locuri în care cresc câini sau pisici sau oamenii îşi depozitează murăturile. Sunt în general proprietari care au plecat în puşcărie, oameni bolnavi, care au murit”, a anunțat și primarul de la sectorul 3.
La nivelul Bucureștiului, s-au strâns deja sute mașini ce urmează să fie tocate.
Citește și:
Atenție! Se ridică mașinile abandonate în sectorul 6. Cât îi costă pe proprietari ca să le revendice
Atenție! Se ridică mașinile abandonate în sectorul 1. Sunt peste 1.300 în pericol