Campanie publică antistres la Bistriţa
Sociologii spun în schimb că e o campanie binevenită şi că bistriţenii ,asemenea tuturor orăşenilor, sunt oameni stresaţi
Bistriţa este împânzită timp de o săptămână cu afişe glumeţe realizate de câţiva studenţi din Bistriţa, Baia-Mare şi Suceava Cele peste 500 de afişe fac parte dintr-o campanie publică intitulată "Bistriţa as a playground" care-şi propune să-i amuze, fie şi pentru câteva secunde pe trecătorii stresaţi de problemele cotidiene.
A început ca temă studenţească
Campania este rodul muncii a trei studenţi de anul 1 de la Facultatea de Administraţie Publică din Cluj şi a început ca o temă de seminar. Curând, provocarea temei i-a prins pe cei trei, mai ales că obstacolele s-au ivit la tot pasul. Cea mai descurajantă a fost reacţia autorităţilor, care i-a ignorat complet: „Am încercat să obţinem aprobări să lipim afişele la Cluj, însă ni s-a transmis de la Primărie că nu e cazul acum, că sunt multe manifestări, că afişierele sunt pline. Am încercat şi în zona băncilor, pornind de la premisa că oamenii care apelează la aceste instituţii au un nivel mare de stres. Nu a fost nimeni de acord, am primit vreo trei mailuri negative, iar vreo 15 nici nu ne-au răspuns.", explică Andreea Szabo, una dintre organizatoarele campaniei. După ce au realizat că la Cluj nimeni nu-i bagă în seamă şi-au încercat norocul şi în Bistriţa, oraşul natal al unuia dintre ei şi un viceprimar le-a dat imediat acceptul. Pot să-şi lase afişele timp de o săptămână pe locurile de afişaj, ba chiar viceprimarul a promis să pună o vorbă bună pentru ei şi la Electrica, pe stâlpi.