Campionul Titi Aur ne spune cum să circulăm cu maşina pe ploaie

1 octombrie 2013 14:14   Național
Ultima actualizare:

Ploile din ultimele zile ne-au făcut să renunţăm la mijloacele de transport în comun şi să ne urcăm la volanul maşinii. Însă, putem avea mari probleme dacă nu ştim cum să circulăm în condiţii de vreme rea. Campionul Titi Aur şi specialiştii 4tuning.ro ne dau câteva sfaturi de care este bine să ţinem cont dacă nu ne dorim incidente neplăcute în trafic.

Pe ploaie există riscul acvaplanării

Dacă mergi cu viteză, există riscul de acvaplanare. Mai precis, apa în cantitate mare, la o anumită viteză, nu mai poate fi aruncată în părţi de profilul anvelopei. Astfel, cauciucurile glisează pe apă, iar tu poţi pierde controlul maşinii. De aici şi până la un accident nu mai este decât un singur pas. Foarte multe accidente petrecute pe timp de ploaie au ca motiv principal acvaplanarea. Atenţie! Dacă mergi prea repede dar începi să simţi cum maşina se mişcă încet de spate, redu imediat viteza!

Presiunea apei poate provoca distrugeri

"Dacă circuli cu viteză mare prin apă, presiunea acesteia poate distruge componente de plastic precum scuturi, praguri, aripi, bara din spate etc. Toate componentele din plastic sunt supuse acestui risc deoarece sunt semiornamentale şi prinse, multe dintre ele, cu clame tot din plastic", ne-a spus Titi Aur.

Apa nu trebuie să intre la filtrul de aer!

Nu circula pe porţiuni de drum inundate! "Dacă apa intră în gura de absorbţie a filtrului de aer, ţi se va opri motorul. Pe de altă parte, există posibilitatea ca apa să deregleze anumiţi senzori care să declanşeze programul de avarie sau, mai rău, care să oprească automat motorul maşinii. Nu este nici o problemă dacă apa intră pe ţeava de eşapament", a mai zis specialistul.

Atenţie la bălţi! Pot ascunde gropi

Apa acumulată pe străzi ascunde mari pericole printre care se numără şi gropile din asfalt. Dacă mergi cu viteză şi ai intrat cu roţile într-o groapă, este posibil să faci pană. Există însă situaţii în care poţi pierde controlul volanului şi al direcţiei, iar maşina poate ajunge pe trotuar sau contrasens. Nu mai punem la socoteală faptul că o groapă îţi poate provoca şi alte distrugeri pe care le vei plăti din propriul buzunar.

Aprindem sau nu avariile?

Pe ploaie se circulă cu farurile aprinse însă, dacă vizibilitatea este redusă, este recomandat să aprinzi şi avariile. Asta pentru ca şoferul din spatele tău să te observe la timp. Campionul Titi Aur ne-a spus că putem aprinde avariile numai şi numai în situaţii excepţionale. "Nu trebuie sub nici o formă să abuzăm. Avariile se aprind numai dacă maşina staţionează. În caz contrar, ceilalţi şoferi participanţi la trafic pot fi induşi în eroare".

Vizibilitate zero? Opreşte pe dreapta!

În cazul în care observi că ştergătoarele nu mai fac faţă, iar pe parbrizul tău există peliculă de apă ce reduce vizibilitatea la zero, opreşte maşina pe dreapta! În caz contrar, rişti să faci accident, să fii tamponat sau să loveşti vreun pieton care, grăbit, îţi sare în faţa maşinii. "Caută un loc ferit, departe de copaci, clădiri sau panouri publicitare şi aşteaptă până ce ploaia se mai domoleşte. Dacă te vei încumeta să circuli cu maşina în condiţii extreme, este foarte posibil să fii lovit de crengi căzute, pomi, ţigle de pe acoperişuri, moloz desprins de pe clădiri sau de panouri publicitare smulse de vânt", am mai aflat de la Titi Aur.

Şoferii trebuie să conducă defensiv

Toamna e un sezon mai periculos pentru conducătorii auto. Se înserează mai repede, vizibilitatea e mai redusă, condiţiile meteorologice sunt şi ele de luat în seamă. Nu mai punem la socoteală faptul că a început şcoala şi trebuie să fim atenţi la copii, au început lucrările agricole şi noaptea ne putem trezi în faţă cu utilaje, tractoare sau căruţe nesemnalizate. Şoferul ar trebui să conducă preventiv, iar în acest sens există cursuri de conducere defensivă. Dacă vrei să te înscrii la un astfel de curs, află mai multe pe site-ul www.titiaur.ro

Mai multe