«Cârtiţa» Varvara a săpat tunelul până la Orizont
De când a intrat în subteran, face treabă, nu glumă! În 45 de zile, freza Varvara a săpat 900 de metri pe sub pământ, astfel că, ieri, a intrat în staţia Orizont. Zilnic utilajul reuşeşte să înainteze câte 20 de metri.
Nu stă nici o clipă, lucrează zi şi noapte, astfel că rezultatele se văd. Într-o lună şi jumătate de când a intrat în subteran, "cârtiţa" Varvara a reuşit să sape în jur de 900 de metri.
Tunelul care leagă Academia Militară de Orizont este gata
Ceea ce înseamnă că tunelul care leagă primele două staţii de la Magistrala 5, Eroilor-Drumul Taberei, e gata. Utilajul ajunsese, ieri, de la Acadamia Militară la Orizont. Din 25 septembrie şi până pe 8 noiembrie, freza a înaintat pe sub pâmânt câte 20 de metri pe zi.
2013: Aşa arată staţia Orizont
„Tunelul de la Academia Militară până la staţia Orizont e gata, a fost şi placat. În timp ce utilajul forează, în urma lui se montează bolţarii care formează inelele tunelului propriu-zis. TMB-ul înantează acum spre staţia Tudor Vladimierescu. Forează fără oprire, astfel că muncitorii care îl conduc se schimbă din mers", ne-a explicat unul dintre inginerii de la Astaldi. Premierul Victor Ponta, împreună cu ministrul transporturilor, Ramona Manescu, a vizitat, ieri, şantierul.
2016: Aşa va arăta staţia Orizont, atunci când M5 va fi gata
„Lucrările merg mai repede decât ne aşteptam, banii sunt toţi asiguraţi. Poate apuc şi în Bucureşti să-l conduc pe primul. Acum ştiu, ştiu cum porneşte, am expertiză internaţională", a declarat şeful Guvernului, făcând referire la prezenţa sa la Istanbul, cu ocazia inaugurării tunelului pe sub Bosfor, când a stat în cabina mecanicului.
Din 20 noiembrie, va fi pusă în funcţiune şi Filofteia, care va săpa tot de la Academie spre Drumul Taberei, dar pe celălalt sens de mers. Maşinăriile vor realiza cei 6 km de galerii subterane ale tronsonului de metrou Drumul Taberei-Eroilor. Dacă nu vor întâmpina obstacole în subteran, ar trebui să ajungă la capăt de linie (staţia Râul Doamnei) în circa 200 de zile, adică în şapte luni, pe traseu fiind 9 staţii. Realizarea Magistralei 5 costă 860 de milioane de euro şi va fi gata, probabil, în 2016.
Maşinăria are 960 tone
Tunnel Boring Machine are un cap rotativ de forare de mărimea tunelului ce se construieşte, cu dinţi foarte puternici, iar pământul dislocat este trimis către spatele aparatului. Lungimea aparatului este de 70 m, iar diametrul frezei este de 6,5 m, cu 58 de dinţi pentru forat. O maşină cântăreşte 960 de tone şi înaintează cu o viteză de 15-30 m pe zi.