Cât costă mâncarea în funcţie de magazinul de la care cumperi!

28 februarie 2016 21:29   Național
Ultima actualizare:

Să mergi la cumpărături la magazinul de la colţul blocului sau să dai o fugă până la complexul comercial din cartierul vecin? Să intri zilnic la butic după apă, pâine, brânză, ouă sau să faci o listă mare de produse şi să mergi la cumpărături o dată, de două ori pe săptămână? Ce e mai convenabil? O analiză a Ziarului Financiar răspunde acestor întrebări.

Tu unde-ţi faci cumpără­­turile? Nu mai există oraş mare fără  două-trei hiper­­marketuri şi zeci de supermarketuri. Ca să nu mai vor­­bim despre Bucureşti. Românii sunt luaţi cu asalt de zecile de oferte ale magazinelor, fie prin poştă, fie direct la uşă sau prin reclame la televizor. Fiecare te îmbie: “La mine e mai ieftin!” “Cel mai mic preţ garantat”, “Dacă găseşti mai ieftin, noi îţi plătim diferenţa!” şi tot aşa. Ziarul Financiar a făcut o analiză, pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Hipercom Monitoring, şi a ajuns la următoarea concluzie: coşul de cumpărături obişnuit al unui român costă între 48 de lei şi 71 de lei, în funcţie de magazinul de la care te aprovizionezi. Diferenţele între doi retaileri ajung şi la 50%. În cazul acestei analize, valoarea coşului de cumpărături a fost calculată pornind de la aceleaşi 11 articole care sunt achiziţionate lunar de către români. Au fost analizate doar preţurile din cataloagele din luna ianuarie ale retailerilor şi a fost ales întotdeauna, la fiecare reţea, preţul cel mai mic. Auchan nu apare în comparaţia ZF, deoarece nu are cataloage promoţionale. Nu s-a căutat acelaşi brand, ci acelaşi produs, indiferent de brand sau marcă proprie. S-au ales însă aceleaşi produse cu acelaşi gramaj.Între jucătorii care se adresează clientului final - în tabel nu au fost incluse magazinele cash&carry Metro şi Selgros, cel mai mic preţ pentru coşul de cumpărături îl găsim la Billa România, reţea cumpărată de Carrefour, dar care mai aşteaptă încă acordul Consiliului Concurenţei. Această mutare se vede şi în politica agresivă de preţ în contextul în care anterior Billa se poziţiona pe segmentul mediu. Preţurile în Billa sunt mai mici cu 13% comparativ cu hipermarketurile Carrefour. Billa e urmată de XXL Mega Discount şi Penny Market, ambele ale nemţilor de la Rewe. La capitolul hipermarketuri, cel mai ieftin coş e în Kaufland, cu un preţ cu 10% mai mic decât în Carrefour. Pe locul 5 se află Lidl, dar studiul precizează că o comparaţie reală e greu de făcut, deoarece în aceste magazine ponderea produselor proprii e de circa 80%.La nivelul coşului total, Profi e pe ultimul loc, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Hipercom Monitoring.

Mai multe