Cât costă să ”te dai” cu mașinuța electrică prin București
Bucureștenii vor avea, în curând, o nouă variantă de transport prin Capitală. E vorba de o mașinuță care funcționează integral pe curent electric și care va putea fi închriată de către orice șofer. În anumite condiții, desigur!
Nu mai puțin de 20 de vehicule electrice BMW i3 au invadat Capitala și vor fi puse la dispoziția tuturor celor care dețin carnet de conducere, dar și un card contactless de la BCR. Asta pentru că banca e cea care a pus la bătaie flota de vehicule și tot ea e cea care stabilește și regulile. Astfel, pentru a putea beneficia de serviciul denumit BCR eGo, utilizatorii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: să dispună de un cont BCR, să deţină un card de debit sau credit contactless BCR şi să instaleze aplicaţia BCR eGo, disponibilă atât utilizatorilor de Android, cât şi de iOS. În aplicaţia BCR eGO, utilizatorii vor putea localiza şi rezerva maşina cea mai apropiată de locaţia în care se află.
De asemenea, șoferii vor putea vedea care este gradul de încărcare al fiecărui autovehicul electric şi, mai ales, unde pot găsi staţiile de încărcare. Utilizatorii pot ridica şi lăsa maşinile în orice punct al Bucureştiului, dar există totuşi recomandarea de a fi parcate într-o zona predefinită (zona centrală şi de nord a Bucureştiului). Clienţii care vor lăsa maşinile conectate la una dintre staţiile de încărcare disponibile vor beneficia de bonusuri suplimentare. Vă tentează? Trebuie să știți că serviciul nu este gratuit, astfel că utilizatorii vor plăti pentru fiecare minut petrecut la volanul lui i3. Astfel, tariful de bază va fi 10 lei „pornirea” (cost fix per cursă) plus 0,4 lei/minut TVA inclus, putând fi cumpărate segmente de câte jumătate de oră.
Reporterii Click! au testat în premieră una dintre cele 20 de vehicule electrice, care vor putea fi ”închiriate” efectiv din 4 decembrie. Mașinuța costă pe piața liberă un pic cam mult pentru buzunarele noastre (aproximativ 37.000 de euro), însă cu siguranță face toți banii. Este spațioasă, confortabilă, ușor de manevrat în haosul din București și, poate cel mai important, este și mega-nervoasă. De înțeles, având în vedere cei 170 de cai putere înghesuiți într-un corp mic și ușor, din carbon și aluminiu.
7,3 secunde îi ia lui i3 să atingă 100 km/h! ”Zvâcul” este practic instantaneu, așa că mașina pleacă prima de la semafor indiferent ce alt bolid clasic aree în laterale. La capitalolul autonomie, însă, ar fi loc de mai bine, căci cu așa performanțe sportive e cam greu să ții bateria în modul ”economic”. Producătorul se laudă cu o autonomie de 200 de km la o încărcare, dar un stil de șofat mai agresiv reduce cifra la jumătate.
Bateria de înaltă tensiune a automobilului poate fi încărcată la o staţie publică DC (curent continuu) de 50 kW în doar 40 de minute la 80% din capacitate.