Cât de «bine» ne este fără «hingherii auto»
Privim orice regulă ca pe o îngrădire a drepturilor noastre, dar nu facem nimic pentru a demonstra că merităm respect. Şoferii bucureşteni dovedesc cu prisosinţă că nu cunosc diferenţa dintre libertăţi şi libertinaje. Iată cum arată străzile după ce „hingherii” de maşini au fost scoşi în afara legii!
La doar o lună de la suspendarea activităţii de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar pe străzi, oraşul a căzut iar pradă şoferilor indisciplinaţi. Scoaterea în afara legii a acestui serviciu i-a bucurat, în special, pe cei care obişnuiesc să-şi parcheze maşinile în locuri pe care atât legea, cât şi bunul simţ le protejează.
Primăriile au ajuns să ameninţe cu sancţiuni din ce în ce mai mulţi proprietari care îşi expun autovehiculele la vânzare, în intersecţii. Mulţi dintre ei ignoră somaţiile şi sunt arşi la buzunar, deoarece încurcă circulaţia. În lipsa „hingherilor auto”, trotuarele şi intersecţiile sunt pline de vehicule pe patru roţi. Trecerile de pietoni şi pistele de biciclete sunt respectate de puţini şoferi, iar intrările şi ieşirile din instituţiile publice sunt blocate cu tupeu de cei care îşi lasă maşina la întâmplare. Motivul invocat de şoferi e că nu au unde să-şi lase autoturismele.
Cei care se plâng nu sunt departe de adevăr, căci în Bucureşti patru şoferi se bat pentru un loc de parcare. Peste 1,3 milioane de vehicule se află în circulaţie, iar locurile disponibile sunt sub 390.000. În ultimii ani, însă, primăriile au creat zeci de mii de noi locuri de parcare, dar acestea tot nu ajung având în vedere numărul mare de înmatriculări noi. Firmele de ridicări auto au fost interzise în urma unei decizii a Instanţei Supreme din 25 mai, la o cerere a Avocatului Poporului. Motivul? Activitatea lor era reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale, deşi aceasta trebuie stabilită printr-un regulament al Codului Rutier.