Ce s-a ales de proiectul HORECA de la Arad, unde mai multe localuri urmau să apară cu inscripția ”sigure pentru clienți”

25 octombrie 2021 22:33   Național
Ultima actualizare:

Restaurantele şi cafenelele din Arad cu personal vaccinat ar fi urmat să fie semnalizate “sigure pentru clienţi”. Este un proiect pilot al HORECA desfășurat la Arad din aprilie 2021, de care s-a ales praful după ce niciun local nu a depus acte pentru a dovedi că angajaţii s-au imunizat.

Autorităţile de sănătate publică din Arad şi HORECA au avut o iniţiativă unică în ţară, menită să sprijine campania de vaccinare anti-COVID-19, prin care localurile cu cel puţin 90% dintre angajaţi imunizaţi ar fi fost declarate şi semnalizate la intrare “sigure pentru clienţi“. Parteneriatul dintre cele două părţi a fost lansat în luna aprilie, însă de atunci nu s-a întâmplat absolut nimic.  

Povestea programului localuri ”sigure pentru clienți” 

La vremea respectivă iniţiativa aparținuse reprezentanților Prefecturii Arad, DSP şi ai HORECA care au căutat o soluție pentru a relansa activitatea în domeniu, crunt lovită de pandemie.“Ne dorim să devenim primul judeţ care să deschidem HORECA. Acolo unde se va depăşi gradul de vaccinare de 90% în rândul angajaţilor, vom semnaliza locaţia ca locaţie sigură, cu sigla HORECA şi cea a Direcţiei de Sănătate Publică Arad”, explica inițiativa pentru aradon.ro, Horea Timiș, șeful DSP Arad. În ce consta programul: DSP ar fi eliberat, la cerere, nişte autocolante care ar fi purtat mesajul “sigur pentru clienţi”, însă doar administratorilor de localuri care ar fi trebuit să facă dovada vacinării angajaţilor. Realitatea a fost însă cruntă: în cele șapte luni scurse de atunci nu a fost depusă nicio solicitare de la vreun administrator de restaurant, cafenea sau alt tip de local, pentru obţinerea dreptului de afişare a mesajului. Niciun local nu a fost semnalizat ca fiind “sigur”, iar asta probabil pentru că nu s-a reuşit vaccinarea angajaţilor într-o proporţie atât de mare cât a fost convenită. Inițiativa a murit ca de altfel multe alte idei, frumoase pe hârtie dar de care odată transpuse în realitate se alege praful 

Citiți și

Cum se simt restricțiile din valul 4 al pandemiei în restaurantele din București. ”Mai mulți clienți au prezentat toți același certificat”

Sfaturile unui manager de restaurant care a lucrat pe vase de croazieră, pentru reprezentanții HoReCa România

Mai multe