Ce tipuri de rafturi metalice comerciale sunt utilizate în supermarket-uri (P)
Indiferent de magazin, apare necesitatea de a stoca produsele care se comercializează în spațiul respectiv. Pentru aceasta pot fi folosite rafturi comerciale, acestea fiind o parte integrantă a afacerilor de acest gen, a magazinelor, a supermarket-urilor și hipermarket-urilor. Există o mare varietate de rafturi comerciale, toate foarte utile într-un magazin.
Rafturile metalice sunt rezistente și practice, au un design plăcut, modern, nu cântăresc mult, pot fi amplasate în diferite locuri, forma lor diferă de la model la model. Materialul din care sunt realizate este o tablă groasă și rezistentă, a cărei greutate este destul de mică. Având în vedere faptul că sunt din metal, rafturile sunt ușor de întreținut, iar suprafața lor rezistă sub greutatea produselor care se depozitează pe ele, este durabilă în timp.
Indiferent de model, întotdeauna un raft metalic este furnizat dezasamblat, ambalat, urmând ca în locația respectivă să fie montat corespunzător, rapid, prin îmbinarea elementelor componente și fixarea lor prin intermediul unor șuruburi.
Foarte multe rafturi din supermarket-uri sunt perforate, sunt formate dintr-un panou dreptunghiular de perete care prezintă mai multe perforații pentru cârlige simple sau duble, în funcție de necesitate. În magazinele alimentare se folosesc îndeosebi rafturi realizate din tablă deoarece acestea au polițe ce suportă greutăți destul de mari și care sunt vopsite adecvat în câmp electrostatic.
În supermarket-uri fiecare produs va fi așezat într-un loc bine ales, va avea propria secțiune, pentru a fi găsit ușor de clienți. De exemplu ghivecele pentru flori vor fi la articole pentru casă și grădină, iar jocurile pentru cei mici vor fi la articole pentru copii. Având în vedere aceste aspecte, în spații comerciale se vor găsi rafturi speciale pentru diferite raioane: panificație, legume-fructe, accesorii, băuturi, papetărie, casă și grădină, etc. Astfel de rafturi metalice sunt perfecte pentru depozitarea produselor și în spații industriale, nu doar în magazine și alte clădiri comerciale.
Supermarket-ul oferă tot felul de produse alimentare care trebuie depozitate corespunzător în funcție de fiecare sortiment în parte. De exemplu legumele și fructele se depozitează în lădițe pe rafturi cu polițe reglabile, sau pe standuri demontabile, cu rafturi reglabile, sau standuri din sârmă galvanizată. Produsele perisabile trebuie puse în spații frigorifice la care temperatura trebuie să fie corespunzătoare celei prevăzute de furnizor.
Produsele din carne, preparate din carne sau pește se depozitează separat, pe categorii, în spații frigorifice cu rafturi, iar dacă sunt produse congelate și ambalate se pun în lăzi frigorifice speciale. Întotdeauna vor exista mai multe încăperi diferite, în care se vor realiza activitățile de prelucrare a peștelui și a cărnii, de preparare a sortimentelor realizate din carne crudă. De asemenea vor fi zone separate în care sunt pregătite produsele de brutărie, patiserie, cofetărie, dar și zone doar pentru legume și fructe.
Pentru zona de panificație sunt recomandate rafturile din lemn și pal laminat speciale pentru depozitarea pâinii sau a altor produse de brutărie. Rafturile pentru pâine pot fi realizate la comandă pentru a se potrivi perfect acestei zonei din supermarket, pot fi realizate și din metal, nu doar din lemn, există modele interesante atât ca utilitate cât și ca design.
Potrivit legii 217 din 2016 comercianții de produse alimentare trebuie să vândă la un preț redus alimentele care se apropie de data de expirare, astfel încercându-se reducerea risipei de produse alimentare. Acest lucru se poate observa deja în supermarket-uri și hipermarket-uri, produsele care mai au 2-3 zile până la data de expirare sunt depozitate pe rafturi separate și au aplicate pe ele un alt preț, mai mic.
Supermarket-urile pot atrage clienții nu doar prin produse ci și prin atmosfera deosebită de confort, creată prin design și ospitalitate. Toate zonele din supermarket trebuie să fie astfel amenajate încât să ofere clienților un cadru cât mai confortabil. Chiar și sistemul de iluminare contează în astfel de spații comerciale deoarece prezentarea mărfurilor către clienți într-o lumină favorabilă astfel încât acestea să aibă nuanțe cât mai naturale, va fi cu siguranță un avantaj și va contribui la crearea unei atmosfere relaxante. Iluminatul de calitate va ajuta la prezentarea produselor într-o lumină favorabilă, va oferi un cadru plăcut, confortabil și cu siguranță va avea un impact pozitiv și asupra vânzărilor.