Ce trebuie să faci ca să-ți reprogramezi vacanța plătită. Află la numărul dat de autorități

21 aprilie 2020 17:37   Național
Ultima actualizare:

Pandemia de coronavirus ne-a dat planurile peste cap. Mulți români își stabiliseră destinațiile de vacanță și plătiseră pentru ele. Unii au achitat întreaga sumă, în timp ce alții au dat un avans. Din păcate, banii nu-i vor vedea înapoi, dar cei de la Ministerul Economiei vor să-i învețe ce trebuie să facă ca să-și programeze vacanța deja plătită. Astfel că au pus la dispoziție o linie telefonică.

Iubitorii de vacanțe au demult sejururile stabilite. Mulți dintre ei au profitat de ofertele de la Târgul de Turism, care a avut loc la Romexpo, în perioada 20-23 februarie, cu puțin timp înainte ca în România să apară primul caz de coronavirus.

Au dat avansul încă de atunci sau chiar au plătit integral ca să beneficieze de reducerile oferite.

Cei care își planificaseră o ieșire de Paște sau de 1 Mai au pierdut tot, dar nu se știe nici dacă vacanțele de vară vor mai fi onorate. Ar putea fi un sezon estival compromis, dar totul depinde de cât de repede vom reveni la normal.

Asaltați de turișiti, tour operatorii și reperezentanții agențiilor spun că nu le pot da banii înapoi, pentru că s-au dus către hotelieri ca să le rezerve camerele.

Aceștia au cerut sprijin de la conducerea Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, care, iată, la rândul ei le cere oamenilor să nu dea năvală pentru a primi banii.

”Agenția nu are capacitatea să ramburseze toată suma pachetului. De aceea, sfatul nostru este să-și reprogrameze concediie și să aibă răbdare. Nu toți pot să-și primească buluc banii înapoi”, a declarat secretarul de stat Răzvan Pârjol.

Totodată, acesta a anunțat că Direcția Generală Turism a deschis de astăzi, 21 aprilie, un call-center pentru persoanele care au întrebări referitoare la reprogramarea călătoriilor, anularea acestora și implicit rambursarea sumelor achitate pentru pachetele de servicii, în contextul situației epidemiologice actuale.

Numărul de telefon este: 0751.122. 311 și poate fi apelat de luni până joi, între orele 9.00-17.00, și vineri, între orele 9.00-14.30.

Agențiile de turism oferă vouchere în loc de bani

”În măsura în care doriți să solicitați amânarea călătoriei pentru o dată ulterioară sau restituirea sumelor achitate, vă recomandăm să faceți o cerere în scris către operatorul economic. Totodată, vă adresăm rugămintea de a lua în considerare volumul mare de solicitări la nivelul operatorilor economici din domeniul turismului și de a trata cu răbdare și înțelegere demersurile întreprinse de aceștia pentru soluționarea cu succes a solicitării dumneavoastră”, au mai transmis autoritățile. Mulți operatori din Turism au preferat să le ofere oamenilor vouchere în loc de bani, cu care să-și cumpere vacanțe în perioadele dorite.

Mai multe