Cel mai scump spărgător de gheață din lume, fabricat la Galați, a eșuat pe Brațul Sulina

4 august 2020 20:15   Național
Ultima actualizare:

Incompetență sau defecțiune tehnică? Cel mai scump spărgător de gheață din lume, fabricat la Galați, care urma să ajungă în posesia beneficiarului, o companie australiană, a eșuat în Delta Dunării, chiar în timp ce era ”livrat”.

Spărgătorul de gheață ”Nuyina” a ieșit din Șantierul Naval Damen Galați și a fost remorcat, luni, 3 august, pentru a face câteva probe în Marea Neagră. Potrivit adevărul.ro, câteva manevre greșite ale remorcherelor au făcut ca cel mai scump spărgător de gheață din lume să intre în malul de pământ al Brațului Sulina, incident care s-ar fi putut transforma într-o catastrofă. Din fericire, nava nu a suferit avarii grave.”În timpul manevrei de tranzitare a Canalului Sulina, l-au scăpat din remorci la malul stâng. Nu s-a pus traversa, s-a pus într-un unghi de 45 de grade faţă de axul şenalului. S-a lucrat timp de o oră, perioadă în care s-au dat alte remorci. Nava a fost repusă în şenal şi îşi continuă voiajul, fără avarie. Singura chestie a fost că nu s-a putut trece pe lângă el în intervalul acesta de o oră”, a declarat, la Radio România, Dan Iulian Ichim, căpitan şef al Portului Tulcea, citat de adevărul.ro. „Fiind o navă mai lungă decât lăţimea canalului nu avea cum să îl blocheze (…) De scufundat nu avea cum, nu e zonă cu piatră ca să se spargă. Singurul inconvenient e că a blocat navigaţia în zonă aproape o oră. Am reuşit să o aducem la mal cu remorcherele pe care le avea el în convoi. E un corp de navă, de fapt, şi era remorcat către mare. Avea şi un remorcher al şantierului şi unul de-al AFDJ”, a declarat  Dan Iuian Ichim șeful Căpităniei Tulcea pentru adevărul.ro

Povestea spărgătorului”Nuyina”

Nuyina este cel mai scump spărgător de gheață din lume, întrucât valoarea lui se ridică la circa două miliarde de dolari, cu tot echipamentul din dotare. De precizat că în Șantierul Naval Damen- Galați s-a făcut doar corpul navei. Potrivit contractului, nava ar fi trebuit să fie deja predată beneficiarului care se va ocupa de echiparea sa, însă pandemia a amânat data ”livrării”. Remorcherul urmează a fi folosit pentru zona Antarctica. Lucrările la navă au început în 2017. Vaporul cântărește gol 10.000 de tone dar complet echipat va ajunge la 25.000 de tone. Va avea șase punți și va fi garantat pentru o durată de viață de 30 de ani

Citiți și

Bricul Mircea se pregătește să plece în primul voiaj în jurul lumii. Nava este acum în reparații în Portul Midia

Iată cel mai luxos vas de croazieră

Mai multe